جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۹۹۶
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۹

فکرشهر: فرماندار شهرستان بوشهر گفت: دستگاه‌های مختلف در زمینه پیشگیری، درمان و توسعه مشارکت های مردمی در زمینه کاهش مصرف مواد مخدر برنامه‌های خود را اعلام کنند و از تمام ظرفیت خود در این زمنیه استفاده کنند.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی فرمانداری، عباس جمشیدی در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بوشهر، تاکید کرد: فضای مجازی یکی از بهترین بسترهای آموزشی در زمان تعطیلی کارگاه‌های آموزشی به دلیل شیوع بیماری کرونا است و نهادهای متولی مبارزه با اعتیاد از این فضا برای ارائه آموزش های لازم در زمینه پیشگیری در راستای یاریگران زندگی استفاده کنند.

وی افزود: جلوگیری از بازگشت اعتیاد و پیشگیری از آلودگی دوباره بهبود یافتگان از بلای خانمان سوز اعتیاد، نیازمند حمایت های اجتماعی از آنان است.

جمشیدی گفت: جامعه پذیری و ایجاد شرایط بازگشت بهبودیافتگان به زندگی سالم و عادی نیاز به همراهی تمام دستگاه ها و سازمان‌های مردم نهاد دارد.

وی ادامه داد: توانمندسازی بهبود یافتگان و ایجاد فرصت های شغلی برای آنان و حمایت مادی و اجتماعی از خانواده بهبودیافتگان، خودباوری و اعتماد به نفس را در آنان افزایش و احتمال بازگشت دوباره آنان به دام اعتیاد را کاهش می دهد.

فرماندار شهرستان بوشهر اضافه کرد: اقدامات انجام شده در پیشگیری از اعتیاد به مصرف مواد مخدر در بوشهر خوب است و باید کارشناسان کمیته‌های پیشگیری، درمان و مقابله، با برگزاری نشست‌های تخصصی راهکارهای عملیاتی بلند مدت و مستمر برای کاهش مصرف مواد مخدر و ترک اعتیاد ارائه دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر