جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۰۲۲
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: میانگین زمان ثبت شکایت‏‌ها و رسیدگی و مختومه پرونده‌های صنفی در این استان به ۲ روز کاهش یافت.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید حسین حسینی روز پنجشنبه در نشست مشترک کارگروه تنظیم بازار و آرد و نان استان بوشهر افزود: با این وضیت در بحث رسیدگی به فرایند گزارش‌‏ها و شکایت‏‌های مردمی، بوشهر جز استان‎هایی است که دارای کمترین زمان رسیدگی و پاسخگویی به شکایت‎ها است.

وی بیان کرد: در این حوزه در استان بوشهر تنها یک درصد گزارش‏‌ها رسیدگی نشده و این در حالی است که بالاترین میزان گزارش‌های رسیدگی نشده در کشور ۵۰ درصد است.

حسینی ادامه داد: در پنج ماه امسال در مقایسه با سال گذشته بازرسی‎ها از بازار استان ۷۱ درصد و میزان گشت‏‌های مشترک نیز ۱۲ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: از لحاظ شمار پرونده‏‌های تشکیل شده نیز در مقایسه با سال گذشته تاکنون رشد ۹۹ درصدی حاصل شده‌است.

حسینی اظهار کرد: محدودیت فضای ذخیره سازی کالا در استان بوشهر با کمبود روبرو است که با توجه به اینکه بوشهر استانی بندری و ساحلی است می‎طلبد مرکزهای ذخیره‌‏سازی استان افزایش یابد تا تامین نیاز کالاهای اساسی مانند برنج و گندم استان و سایر نقاط کشور از بوشهر بخوبی صورت گیرد.

وی افزود: امیدواریم در بحث فضای ذخیره سازی این مهم در زمینه نهاده‎های دامی نیز بخوبی محقق شود زیرا فضای موجود جوابگوی نیازهای استان نیست.

حسینی در ارتباط با واحدهای صنفی استان بوشهر گفت: بیش از ۴۷ هزار واحد صنفی در رسته‏‌های مختلف در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر فعالیت دارند.

وی یادآور شد: بوشهر نخستین استانی است که مرکز علمی کاربردی اصناف آن ایجاد شده تا واحدهای صنفی بتوانند با تغییراتی که ناشی از فناوری در فضای کسب و کار ایجاد می‏‌شود خود را سریع تر با آن سازگار کنند.

حسینی در ارتباط با قیمت مرغ عنوان کرد: نرخ مرغ در بوشهر معقول است به نحوی که قیمت هر کیلوگرم ۱۸۲ هزار ریال است و سایر اقلام نیز چنین وضعیتی دارند.

وی بیان کرد: مرکز میوه و تره‌‏بار در استان بوشهر وجود ندارد و این باعث شده قیمت تمام شده آن نسبت به برخی از استان‎ها بالاتر باشد.

حسینی در ارتباط با فعالیت واحدهای کشتارگاهی گفت: از چهار کشتارگاه استان بوشهر ۲ کشتارگاه فعال است و ۲ کشتارگاه دیگر نیز مکانیزه است و بزودی وارد چرخه فعالیت خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر