جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۰۵۸
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با گذشت ۲ هفته از آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدرسه‌ها تاکنون از ابتلای دانش‌آموزان و معلمان این استان به ویروس کووید ۱۹ هیچ گزارشی دریافت نشده‌است.

به گزارش فکرشهر، سعید کشمیری روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: با این وجود نظارت‌ها بر نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدرسه‌های استان بوشهر همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود والدین دانش‌آموزان اگر کوچکترین نشانه‌ای از بیماری را در فرزند خود احساس کردند از فرستادن او به مدرسه خودداری کنند.

وی در خصوص فوت زهره رستمی معلم گناوه‌ای بر اثر ابتلا به کرونا اضافه کرد: ضمن تسلیت به خانواده این معلم، براساس پی گیری انجام شده از آموزش و پرورش شهرستان گناوه، وی سال گذشته معلم یک هنرستان غیرانتفاعی بوده و امسال در مدرسه حضور نداشته و ابتلای او خارج از مدرسه صورت گرفته است.

کشمیری بیان کرد: در شرایط اپیدمی باید به نشانه‌های بیماری توجه کرد و نباید با مصلحت اندیشی شخصی نشانه‌های بیماری را نادیده گرفت.

کشمیری اضافه کرد: در این روزها چیزی به نام سرماخوردگی وجود ندارد اگر علامت دار هستید آن را کرونا حساب کنید و بدون از دست دادن زمان باید به مراکز درمانی مراجعه کرد و تنها به این وسیله است که می‌توان از آلودگی دیگران پرهیز کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در همه استان‌ها نشانه‌ای از افزایش ابتلا و امکان قرار گرفتن در موج سوم بیماری خیلی زودتر از پیش بینی‌ها وجود دارد باید از حضور در جای شلوغ، فضای بسته و بدون رعایت فاصله اجتماعی پرهیز کرد چون رعایت نکردن این موارد سلامت ما را به خطر می‌اندازد.

کشمیری اضافه کرد: با توجه به روند افزایشی بیماری کرونا در استان‌های دیگر و احتمال ورود به موج سوم بیماری و ارتباط استان بوشهر با استان‌های دیگر و رفت و آمدها احتمال گردش بیماری وجود دارد. 

دبیرستاد استانی مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به اینکه میانگین بستری‌ در بیمارستان‌های استان به دلیل ابتلا به کرونا ۴۰ تا ۶۰ نفر است، گفت: افزایش مراجعه به بیمارستان‌ها در چند شب گذشته نشان می‌دهد که وضعیت کرونا در این استان شکننده است و هرگونه ساده انگاری ممکن است روند بیماری را در استان افزایش دهد.

کشمیری در باره آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان بوشهر بیان کرد: ازآغاز شیوع بیماری تاکنون ۱۱ هزار و ۵۳۹ نفر در این استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در زمان حاضر نیز ۳۰۲ نفر در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۴۸ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند که از این تعداد ۱۸ نفر با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری و در همین مدت ۳۴ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در این استان با حال خوب مرخص شده‌اند که از این تعداد ۲۳ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

وی یادآور شد: هر چند روند بیماری در استان بوشهر ثابت مانده اما برخی وقت‌ها به یک باره روند بستری‌ها افزایش می‌یابد که این بیانگر رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی افراد در جامعه است.

کشمیری ادامه داد: از زمان شیوع بیماری کرونا در استان بوشهر تاکنون ۵۵۳ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: همچنین بیش از ۶۰۰ نفر از همکاران بهداشت و درمان در این استان درگیر بیماری شده‌اند که تعدادی از آنها بهبود و تعدادی نیز در مرخصی به سر می‌برند.

وی بیان کرد: خستگی کادر درمان از یک طرف و طولانی شدن مدت اپیدمی باعث فرسودگی جبهه سلامت می‌شود، در این شرایط مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به کمک سربازان خط مقدم سلامت بشتابند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر