جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۳۸۰
جمعه ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۵

فکرشهر: امام جمعه عسلویه با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط همه افراد، گفت: رعایت‌نکردن موازین بهداشتی در شرایط کرونا تضییع حق‌الناس است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: اگر می‌خواهیم اهل نجات شویم باید زبان خود را کنترل کنیم. تقوا یعنی اینکه انسان از مسیر حق خارج نشود و باید برای حفظ آثار تقوا باید زبان خود را مدیریت کنیم.

امام جمعه عسلویه در خطبه دوم گفت: خدا را شاکریم که بعد از وقفه چند ماهه نماز باشکوه و دشمن‌شکن جمعه در این شهرستان آغاز شد. نماز جمعه هم دیدار دوستان است هم ذکر خدا و معنویت است.

هاشمی نژاد به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: به فرموده رهبری، نقش حضرت امام در مدیریت جنگ برجسته بود. امام خمینی (ره) جنگ را صرفاً مسئله نیروهای مسلح نمی‌دانست بلکه امام به مردم اعتماد و اعتقاد داشت و مردم را از سرمایه‌های بی نظیر اسلام و انقلاب می‌دانست.

وی اضافه کرد: در مدیریت جنگ امام به مردم متکی شد. تکیه گاه امام و انقلاب مردم بودند. مردم هستند که می‌توانند گره‌های کور را باز کنند. کشور و نظام در سایه مدیریت امامین انقلاب و با پشتوانه مردمی اداره شده است.

امام جمعه عسلویه با تبریک هفته دفاع مقدس بیان کرد: اکثریت قریب به اتفاق مردم در دفاع مقدس نقش داشتند. خانواده‌های معزز و مکرم شهدا نور چشمان ما هستند و مایه آبرومندی اسلام و انقلاب شدند. به رزمندگان و ایثارگران و جانبازان عرض ارادت می‌کنم. به آزادگان زنده دل و قدرتمند که در سیاه‌چال‌های دشمن با وجودی که در بند بودند دشمن را شکست دادند.

هاشمی نژاد افزود: من خادم همه ایثارگران هستم. شما بر ما منت دارید. ما و مسئولان باید خالصانه و صادقانه در خدمت شما باشیم. خدمت به یادگاران دفاع مقدس را وظیفه شرعی خود بدانیم. باید جلسات بیشتری تشکیل شود و پای درد دل این عزیزان بنشینیم اینها در دل‌ها و گرفتاری‌هایی دارند.

امام جمعه عسلویه با اشاره به بحث کرونا خاطرنشان کرد: همه موظف هستیم که موازین بهداشتی را رعایت کنیم. باید تکلیف شرعی خود بدانیم. رعایت نکردن این دستورالعمل‌ها حق الناس است.

وی ادامه داد: مسافرت رفتن و به تفریح و تفرجگاه رفتن ضرر دارد. با این کارها خود و دیگران را گرفتار می‌کنیم. من از مردم شهرستان که موازین بهداشتی را رعایت می‌کنند و نیز از عزیزان دست‌اندرکار و خادمان سلامت اعم از شبکه بهداشت و بیمارستان تشکر و قدردانی می‌کنم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر