جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۶۸۷
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ورود فاضلاب به شناگاه‌ها و نبود امکانات خدماتی مانند دوش و سرویس بهداشتی از مهمترین چالش شناگاه‌های این استان به شمار می‌رود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سعید کشمیری ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر افزود: در زمان حاضر برخی از شناگاه‌‏های بوشهر و گناوه به دلیل ورود فاضلاب به دریا به طور معمول آلوده هستند و با اجرای صددرصدی شبکه فاضلاب در بنادر این استان این مشکلات تا حد قابل توجهی برطرف می‌شود.

وی با تاکید بر پایش آب بیان کرد: نصب دوش، رخت‌کن و سرویس بهداشتی از نیازهای ضروری سواحل استان بوشهر به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در تابستان امسال شناگاه‌های بندر دیر وضعیت مطلوبی داشتند اما آلودگی در شناگاه‌های کنگان و بوشهر بالا بود.

کشمیری اظهار کرد: به طور کلی ۸۹ مورد از نمونه برداری‌های انجام شده از شناگاه‌های استان بوشهر در تابستان مطلوب و ۳۲ مورد نامطلوب بوده است براین اساس تعیین مناطق غیر آلوده به فاضلاب برای استفاده مردم ضروری است. 

وی گفت: با توجه به اینکه در استان بوشهر شناگاه رسمی و استاندارد وجود ندارد در نقاطی که فاضلاب راهی دریا می‌شود باید فاضلاب آن بی خطر شود تا آسیبی به مردم و ذخائر آبزیان وارد نشود.

کشمیری ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا شهروندان در هنگام شنا باید حداقل فاصله‌های چهار تا پنج متری را رعایت کنند تا از این طریق قطع زنجیره تماس رخ دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در زمان حاضر ۶ استان کشور در مرحله  بسیار حاد، ۱۶ استان در مرحله هشدار و استان بوشهر در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد.

وی گفت: هر چند استان بوشهر با کاهش ۳۰ درصدی مرگ و میر ناشی از کرونا روبرو است اما موارد مبتلایان سرپایی در هفته های اخیر ۲۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

کشمیری اظهار کرد: در صورتی‌که روند ابتلا به ویروس کرونا به شرایط خاص برسد برخی از محدودیت‌‏ها دوباره در استان بوشهر لحاظ می‌شود.

وی با قدردانی از همکاری مردم در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد: افزایش انفجاری کرونا در استان بوشهر تاکنون ثبت نشده و باید برای ۶ ماه آینده برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

کشمیری با اشاره به جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا افزود: به دلیل تعطیلی مدرسه‌ها و استفاده از ماسک از ابتدا فصل پاییز تاکنون همانند سال‌های قبل بیماری آنفلوآنزا در استان شیوع نیافته که این مهم نتیجه همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر