جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۶۹۱
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۸

فکرشهر: امام جمعه عسلویه گفت: امسال مراسم اربعین حسینی در عسلویه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: انسان متقی باید خداترس باشد و اهل تقوا باشد؛ نماز ستون دین است اما کنار نماز، تقوا لازم است و باید زبان، چشم، گوش و دست را نگه داریم و مراقبت کنیم.

امام جمعه عسلویه به هجرت امام خمینی (ره) در ۱۳ مهر ۵۷ به پاریس اشاره کرد و افزود: این هجرت باعث شتاب جریان انقلاب شد و پایان این هجرت خیرات و برکات زیادی برای ایران اسلامی داشت و باعث تشکیل حکومت اسلامی شد.

وی ادامه داد: شاه می‌خواست فعالیت امام را محدود کند و امام را تحت فشار قرار دهد ولی با رفتن امام به پاریس آنجا تبدیل به مرکز مهم خبری برای انقلاب شد و ارتباطات امام با داخل کشور بیشتر شد.

هاشمی‌نژاد با نقل سخنان حضرت امام ره و رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: ما از دست غرب‌زده‌ها خلاص نشده‌ایم و بعد از چهل سال هنوز نظام با اینها درگیر است. رهبر انقلاب فرموده‌اند اگر چهار نفر که سابقه انقلابی دارند از کاروان انقلاب پیاده شدند انقلاب محکم و استوار است.

وی با بیان اینکه آینده انقلاب روشن است و این انقلاب به مهدویت وصل خواهد شد خاطرنشان کرد: هر کس از قطار انقلاب پیاده شود باخته است. این مسیر ارزشمند و صراط مستقیم ادامه دارد.

امام جمعه عسلویه پیشاپیش فرا رسیدن اربعین حسینی را تسلیت گفت و بیان کرد: در سال‌های گذشته در چنین ایامی گرد حرم شریفش اجتماع می‌کردیم و به پله‌های ترقی معنوی صعود می‌کردیم اما امسال این اتفاق نمی‌افتد و در این شرایط خاص زیارت ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه مرزها بسته است مردم در مرز اجتماع نکنند افزود: دل باید حسینی باشد و افعال و رفتار ما باید مورد نظر آقا امام حسین باشد. انشاالله جلسات اربعین با موازین بهداشتی برگزار شود و بهانه دست برخی افراد ندهیم.

هاشمی نژاد فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت و ادامه داد: نیروهای انتظامی برای امنیت مردم خیلی زحمت می‌کشند. امنیت چیزی نیست که ظاهر باشد و در برخی موارد مردم از نزدیک لمس نمی‌کنند و شاید به چشم هم نیاید ولی این عزیزان امنیت را تأمین می‌کنند که کار سخت وطاقت فرسایی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر