جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۷۵۷
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵

فکرشهر: تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های پر خطر در مراکز خدمات جامع سلامت آغاز شده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، چند روزیست که تزریق واکسن آنفلوانزا در مراکز خدمات جامع سلامت برای گروه‌های پرخطر در حال انجام است و بر اساس اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، جامعه هدف در ابتدا زنان باردار پر خطر و سپس جانبازان شیمیایی و جانبازان بالای ۵۰ درصد هستند.
 
سرپرست مرکز خدمات جامع سلامت معراج بوشهر می‌گوید: زنان باردار می‌توانند به مراکزی که پرونده سلامت دارند مراجعه و جانبازان هم فقط می‌توانند به مرکز معراج مراجعه کنند.
 
زهرا سادات طبرستانی افزود: بر اساس فهرستی که بنیاد امور جانبازان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده است، با هر یک از جانبازان تماس تلفنی برقرار و زمان مراجعه فرد  به مرکز اعلام می‌شود.
 
وی با بیان اینکه این واکسن فقط برای گروه‌های هدف تزریق می‌شود از مردم درخواست کرد از  مراجعه حضوری به مراکز بهداشت خودداری کنند.
 
سرپرست مرکز خدمات جامع سلامت معراج، اولویت بعدی تزریق واکسن را افرادی دانست که مبتلا به دیابت، فشار خون و بیماری‌های مزمن باشند.
 
 وی با بیان اینکه علائم بیماری کرونا و آنفلوانزا با هم شباهت دارند یادآور شد:  تزریق واکسن آنفلوانزا فرد را فقط در برابر ویروس این بیماری محافظت می‌کند و از ابتلا به کرونا پیشگیری نمی‌کند.
 
طبرستانی همچنین در مورد تزریق واکسن آنفلوانزا برای بیمارانی که از کرونا بهبود یافته‌اند نیز گفت: برای این افراد توصیه می‌شود که سه هفته بعد از رفع کامل بیماری واکسن بزنند تا بدن بتواند آنتی بادی تولید کند.
 
بنا به تصمیم دانشگاه علوم پزشکی، در مرحله اول، توزیع واکسن  در مراکز خدمات جامع سلامت و برای گروه‌های پرخطر و پس از آن و در مراحل بعد در اختیار داروخانه‌ها برای استفاده عموم مردم قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر