چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۷۷۴
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵

فکرشهر:  ابتلای ۹ کودک دیری به کرونا نشان می‌دهد که این بیماری بزرگ و کوچک نمی‌شناسد و خانواده‌ها باید بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، حدود هشت ماه از شیوع کرونا در کشور می‌گذرد و هر روز نشانه‌های جدیدی از این بیماری اعلام می‌شود و گاهی می‌گویند کودکان مبتلا می‌شوند و گاهی هم نه ولی حالا چند ماهی است که عدم ابتلای کودکان رد شده است.

استان بوشهر آخرین استانی بود که از حالت سفید کرونایی خارج شد تا اولین نمونه‌های مبتلایان کرونایی در استان شناسایی شود و در استان بوشهر هم شهرستان دیر در حالی که در همه شهرستان‌ها بیمار کرونایی بود تا مدت‌ها خبری از کرونا نبود.

کرونا در کودکان بسیار کمتر از بزرگسالان است ولی ابتلای ۹ کودک دیری به کرونا نشان می‌دهد که این بیماری بزرگ و کوچک نمی‌شناسد و خانواده‌ها باید بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشند.

شناسایی ۹ کودک کرونایی / مبتلایان بیش از اینها است

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ابتلای ۹ کودک به بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان گزارش شده است.

حسین ناظمیان‌پور با اشاره به شرایط خاص امسال و شیوع ویروس کرونا گفت: این در حالی است که با توجه به قرنطینه خانگی و عدم مراجعه بعضی از شهروندان آمار ابتلای کودکان به این بیماری از این تعداد نیز بیشتر است.

وی اضافه کرد: کودکان به واسطه تماس بیشتری که با اجسام و محیط دارند به آسانی در خطر ابتلاء به این بیماری هستند و می‌توانند از دسته ناقلان بی علامت به حساب آیند.

ساده‌انگاری عواقب بدی دارد

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه خطر ابتلاء به کرونا در کودکان هم به اندازه بزرگسالان وجود دارد تاکید کرد: هرگونه ساده انگاری در این مسئله صدمات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت لذا از خانواده‌ها تقاضا داریم تا آنجا که می‌توانند از بردن کودکان خود به محیط‌های مختلف خودداری کنند.

وی گفت: با بهتر شدن هوا شاهد حضور کودکان در کنار ساحل هستیم و از طرفی حساسیت خانواده‌ها نسبت به رعایت پروتکل بهداشتی نسبت به قبل کمتر شده است که خود عاملی برای افزایش آمار کودکان مبتلا به کووید ۱۹ است.

ناظمیان‌پور با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، تصریح کرد: مردم باید این موضوع را قبول کنند که روال زندگی مانند پیش نیست و کاهش دورهمی‌ها، میهمانی‌ها و عدم حضور در تجمعات مهم‌ترین اقدام برای مقابله با کرونا ویروس است.

ممکن است علائمی در کودکان نباشد

وی با بیان اینکه ممکن است کودکان مبتلا به کرونا دارای هیچ علائمی نباشند، ابراز کرد: این کودکان می‌توانند بیماری را به خانواده و افرادی که در ارتباط هستند انتقال دهند.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر درباره شایع‌ترین علائم کرونا در کودکان، اظهار داشت: تب، سرفه خشک، تنگی نفس، گلو درد، اسهال و استفراغ از شایع‌ترین علائم این بیماری در کودکان است.

وی افزود: مردم باید بدانند که اگر اصول بهداشتی را رعایت نکنند بیماری کرونا آنها را غافلگیر می‌کند و این بیماری بسیار خطرناک است.

علائم متفاوت کرونا در کودکان

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر نیز در ارتباط با کرونا در بین کودکان گفت: نشانه‌های کرونا در کودکان می‌تواند به جای مشکلات تنفسی بیشتر اسهال و استفراغ باشد.

محمد مهدی خواجه‌ئیان با بیان اینکه علائم کرونا در کودکان ممکن است اندکی با بزرگسالان تفاوت داشته باشد، گفت: در حالی که کرونا در افراد سن بالا بیشتر نشانه‌های تنفسی دارد و فرد دچار سرفه یا تنگی نفس می‌شود ممکن است در کودک مبتلا این نشانه‌ها دیده نشود.

وی ادامه داد: در کودکان ممکن است کرونا خود را با اسهال و استفراغ نشان دهد بنابراین پدر و مادرها نسبت به این علائم در کودکان خود حساس باشند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر تصریح کرد: والدین در صورتی که این موارد را در کودک خود دیدند چه بدون تب چه با تب و حتی بدون علائم تنفسی، به پزشک یا مرکز بهداشتی مراجعه کنند تا سلامتی فرزندشان ارزیابی شود.

راهی جز رعایت دستورالعمل‌ها نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه کودکان نیز هم به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند و هم می‌توانند آن را انتقال دهند، مهمترین راهکار را در رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری از آن دانست.

سعید کشمیری با اشاره به اینکه در نقاط مختلف استان بوشهر شاهد ابتلای نوزادان و کودکان به کرونا هستیم، تصریح کرد: این بیماری در همه سنین خود را نشان داده است و هیچ گروه سنی مبرا از این بیماری نیست.

وی خاطرنشان کرد: همه افراد باید راهکارهای پیشگیری از کرونا را در دستور کار قرار دهند افزود: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در اماکن شلوغ را می‌توان مهمترین راهکارها برای پیشگیری از کرونا دانست.

بیماری کرونا بزرگ و کوچک نمی‌شناسد و همه افراد باید مراقب باشند تا نه به این بیماری مبتلا شوند و نه اینکه عاملی برای شیوع و انتقال این ویروس باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر