شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
کد خبر: ۷۶۸۱۸
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

فکرشهر: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عسلویه قطب تربیت نیروی کشور در حوزه انرژی و مرکز عالی مهارت می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی اوسط هاشمی ظهر یکشنبه در نشست با مسئولان مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی در اقتصاد، اشتغال، تأمین گاز و صادرات نقش مهمی دارد.

وی تصریح کرد: تأسیسات پارس جنوبی ضمن نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف در زمان تحریم‌ها، امیدآفرینی قابل‌توجهی در جامعه ایجاد کرده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تأسیسات پارس جنوبی نقش مهمی در مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان دارد و اگر این امکانات که با درایت مسئولان وقت محقق شده نبود، امروز مشکلات کشور مضاعف‌تر می‌شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پارس جنوبی را غرور ملی دانست و افزود: تنها نباید به پیشرفت توجه کرد بلکه باید توسعه در اولویت قرار بگیرد و در پایتخت انرژی کشور در پارس جنوبی مانند دانشگاه علم و صنعت امیرکبیر، باید بر تربیت نیروی انسانی در صنعت انرژی کشور توجه ویژه کرد.

هاشمی گفت: ایران جزو کشورهای برتر در برخورداری از انرژی در جهان است چراکه جهان به سرمایه نفت و گاز ایران وابسته است، پس باید سرمایه بزرگ نیروی انسانی هم در نظر گرفته شود و در این راستا پیوست صادرات ما، باید نیروی ماهر، فنی، مهندسی و مهارتی باشد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تدوین استاندارد مهارت در صنعت پارس جنوبی را مورد تأکید قرار داد و افزود: در کمتر از شش ماه ۲۰۶ استاندارد مهارت تدوین و عملیاتی شد این در حالی است که بیش از ۵ هزار ۴۰۰ استاندارد مهارتی تاکنون تدوین‌شده است.

وی بابیان اینکه از آذرماه سال گذشته تا دهه فجر امسال تدوین ۲ هزار استاندارد مهارتی در نظر گرفته‌شده است گفت: بخشی قابل‌توجه از ۲ هزار استاندارد مهارتی مربوط به استان بوشهر و ظرفیت‌های اشتغال‌زایی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به اینکه در هر استاندارد مهارتی ۴۰ حرفه و ۴۰ شغل در نظر گرفته‌شده است افزود: در استانداردهای شایستگی مهارتی همه موارد در زمینه حرفه‌ای، مهارتی در نظر گرفته‌شده است و این استانداردها منابع ما را در پایه مهارتی، تجهیزات کارگاه‌ها، تألیفات و مربیان موردتوجه قرار می‌دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر