جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۸۷۲
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶

فکرشهر: شهرستان دشتستان در حالی با کمبود زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان روبرو است که با تکمیل تعدادی از پروژه‌های در حال ساخت بخشی از مشکلات حل می‌شود.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، دشتستان پهناورترین شهرستان در استان بوشهر است و به همراه بوشهر به عنوان مرکز استان، بیشترین جمعیت را نیز دارد ولی زیرساخت‌های این شهرستان متناسب با جمعیت و وسعت آن توسعه نیافته است.

دشتستان شهرستانی با شش بخش با پراکنش خاص است که فاصله بین این بخش‌ها باعث شده است تا نیازهای هر بخش به زیرساخت‌های مختلف مجزا باشد و عملاً استفاده همه بخش‌ها از امکانات و تأسیسات مشترک امکانپذیر نیست.

در حوزه سلامت کمبودهای زیادی در شهرستان دشتستان وجود دارد و نیاز است که زیرساخت‌های سلامت خصوصاً در حوزه درمانی توسعه یابد و نقاط مختلف این شهرستان که برخی نقاط صعب‌العبور را نیز شامل می‌شود از امکانات مناسب برخوردار شوند.

هم‌اکنون تنها یک بیمارستان عمومی در شهرستان دشتستان وجود دارد و بار درمانی کل شهرستان بر دوش این بیمارستان است که به هیچ وجه پاسخگوی همه نیازهای مردم نیست.

در راستای تقویت زیرساخت‌های درمانی در دشتستان اقداماتی آغاز شده است که می‌توان به احداث بیمارستان جدید ۱۷ شهریور در مرکز شهر، احداث کلینیک تخصصی در برازجان، احداث بیمار بستر در چند نقطه مختلف شهرستان دشتستان و… اشاره کرد که برخی با پیشرفت فیزیکی خوبی روبرو هستند.

بیمار بستر شبانکاره راه‌اندازی شود

یکی از پروژه‌های مهم حوزه سلامت در شهرستان دشتستان، بیماربستر شبانکاره است که می‌تواند نقش مهمی در خدمات‌دهی به مردم این منطقه داشته باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان اظهار داشت: این بیمار بستر از نظر ساختمانی تکمیل است و شرایط لازم برای تجهیز و بهره‌برداری را دارد.

ماریا خویش‌دوست با اشاره به تلاش و پیگیری برای رفع مشکل آب و برق و گاز این مرکز درمانی، اضافه کرد: طی ماه‌های آینده نسبت به تجهیز این بیمار بستر اقدام خواهیم کرد تا آماده افتتاح شود.

فرماندار شهرستان دشتستان نیز گفت: تکمیل این بیمارستان به عنوان اولویت و برنامه در دستور کار است و تلاش داریم تا طی روزهای آینده با همکاری همه مسئولان زیرساخت‌های مورد نیاز آن تأمین شود.

فتح‌الله نوروزی با بیان اینکه تکمیل و افتتاح این پروژه از مطالبات و خواسته‌های مهم مردم شهر شبانکاره است، خاطرنشان کرد: ساختمان این مرکز کامل شده و با تجهیز آن می‌توان زمینه استفاده را فراهم ساخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر نیز اظهار داشت: نسبت به تجهیز مرکز بیمار بستر شهر شبانکاره اقدام لازم انجام می‌شود و به تدریج، تجهیزات مورد نیاز مستقر خواهد شد.

سعید کشمیری اضافه کرد: برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز این مرکز نیز اقدامات لازم انجام خواهد شد و با توجه به اینکه چارت این مرکز هنوز تشکیل نشده است از نیروهای موجود در شهرستان برای حضور در این مرکز استفاده شود.

پیشرفت ۵۲ درصدی فاز اول بیمارستان ۱۷ شهریور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی عملیات ساخت فاز نخست بیمارستان ۱۷ شهریور شهر برازجان را ۵۲ درصد اعلام کرد و گفت: عملیات احداث ساختمان جدید بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان پس از آتش‌سوزی سال ۹۵، از سال ۹۶ آغاز شده است.

سعید کشمیری اضافه کرد: ساختمان جدید بیمارستان ۱۷ شهریور در قالب پروژه‌ای به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در پنج طبقه روبنا و یک طبقه زیرزمین با اعتبار ۷۶۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی این بیمارستان برای مردم دشتستان، تصریح کرد: فاز اول ساختمان جدید بیمارستان ۱۷ شهریور تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و عملیات اجرایی فاز دوم نیز در سال آینده آغاز خواهد شد.

پیشرفت ۹۰ درصدی کلینیک تخصصی شهر برازجان

یکی دیگر از پروژه‌های مهم حوزه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، کلینیک تخصصی شهر برازجان است که می‌تواند بخشی از بار بیمارستان شهید گنجی را کم کند و در خدمات‌دهی به مردم برازجان نقش‌آفرینی کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در ارتباط با آخرین وضعیت اجرای این پروژه اظهار داشت: مجتمع کلینیک تخصصی شهر برازجان با دو هزار و ۲۰۰ متر مربع زیربنا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کشمیری بیان کرد: مجتمع کلینیک تخصصی شهر برازجان دارای ۳۰ کلینیک تخصصی و فوق تخصصی است که در ارائه خدمات درمانی سرپایی در شهرستان دشتستان تحول خیلی خوبی است.

پروژه‌های درمانی دشتستان تکمیل شوند

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در شهرستان دشتستان باید توسعه یابد که یکی از اقدامات در این زمینه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان است.

ابراهیم رضایی خواستار تکمیل پروژه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان دشتستان شد و اضافه کرد: اکنون تنها بیمارستان این شهرستان بیمارستان شهید گنجی است که تلاش زیادی برای تقویت و تکمیل تجهیزات آن داشته‌ایم.

وی تکمیل مرکز بیمار بستر شبانکاره را ضروری دانست و بیان کرد: با توجه به فاصله شبانکاره تا مرکز شهرستان، نیاز است که در راه‌اندازی این مرکز و خدمات‌دهی بهتر به مردم تسریع شود.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار تسریع در تکمیل کلینیک تخصصی برازجان شد و افزود: تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان نیز باید با سرعت بیشتری دنبال شود.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام درمانی در شهرستان دشتستان می‌تواند نقش مهمی در خدمات دهی به مردم داشته باشد و می‌طلبد که همه مسئولان برای تکمیل این فضاهای درمانی تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

البته چندین پروژه مصوب در حوزه درمانی در دشتستان وجود دارد که هنوز عملیات اجرایی آنها آغاز نشده است و می‌طلبد که مسئولان با پیگیری لازم برای ساخت آنها اقدام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر