جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۸۹۱
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

فکرشهر: نماینده مردم دشتستان در چهارمین گزارش ماهانه خود که مربوط به چهارمین ماه فعالیت مجلس شورای اسلامی بود اظهار داشت: مجلس یازدهم در ریل کاری خود قرار گرفته و در حوزه قانون‌ گذاری و نظارت برنامه‌ها را دنبال می‌کند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مجلس، ابراهیم رضایی اضافه کرد: در حوزه قانون گذاری طی یک ماه گذشته موضوعات مختلفی را همراه با دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی دنبال کردیم و تلاش ما این بوده که رفع مشکلات مردم و تأمین نیازهای آنها در اولویت قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بیشتر وقت کمیسیون امنیت ملی در یک ماه اخیر صرف بررسی پاسخ‌های لازم به خصومت‌های آمریکا شده است و مطمئناً پاسخ آمریکای را خواهیم داد و مقابل دشمنی آنها ساکت نخواهیم بود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه تقنین، طرح حمایت از صنایع پایین دستی نفت، طرح رسیدن به تولید ۱۹۰ هزار سو برق هسته‌ای، طرح اصلاح ماده ۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی ایثارگران، طرح الحاق یک بند به تبصره بودجه ۹۹ برای تأمین تجهیزات آموزش مجازی دانش‌آموزان مناطق محروم، تبدیل وضعیت نیروهای پیمانکاری وزارت نیرو بر اساس عدالت و شفافیت، طرح اقدام متقابل علیه آمریکا و طرح تأمین کالای اساسی را به همراه دیگر نمایندگان دنبال کردیم.

وی با اشاره به سوال از وزیر آموزش و پرورش در مورد دلیل تأخیر در پرداختی بیمه تکمیلی فرهنگیان و علت عدم همکاری بخش درمان بیمه آتیه‌سازان حافظ بیان کرد: بیمه فرهنگیان نیز از دیگر مواردی بود که از وزیر آموزش و پرورش سوال شد.

رضایی افزود: سوال از وزیر نفت در مورد قرارداد ترکمنستان، سوال از وزیر اقتصاد در مورد علت عدم اجرای قانون مالیات بودجه ۹۹ از دیگر مواردی بود که در قالب سوال از وزرا دنبال شد.

وی ادامه داد: در مورد برخی مسائل نیز تذکراتی را به مسئولان دادیم که می‌توان به تذکر به رئیس جمهور و وزیر صمت در مورد قیمت پایین خرمای دشتستان، تذکر به وزیر جهاد کشاورزی در مورد گرانی کود شیمیایی، تذکر به وزیر بهداشت در مورد استنکاف دستگاه‌های زیرمجموعه از اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، تذکر به وزیر آموزش و پرورش در مورد تعطیلی رصدخانه بوشهر، تذکر به وزیر نفت درباره ضرورت تأمین کنتور گاز در آستانه فصل سرما، تذکر به وزیر کشور در مورد عدم صدور کارت ملی، تذکر به وزیر بهداشت در مورد بی‌عدالتی در مورد واگذاری آزمایشگاه‌های ملی تشخیص طبی به بخش خصوصی و تذکر به رئیس جمهور در مورد عدم نظارت بر بازار و برخورد با مافیای گرانی فولاد و پتروشیمی اشاره کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تحقیق و تفحص از سازمان بورس نیز دنبال و پیگیری شده است.

وی گفت: در حوزه دشتستان و استان بوشهر نیز نیازها و مشکلات مردم به صورت ویژه دنبال و پیگیری شده است و تلاش کردیم در سطح ملی و استانی این مسائل را به صورت مستمر دنبال کنیم.

رضایی با تشریح طرح تأمین کالای اساسی اظهار داشت: این طرح ناظر به مشکلات مردم که ناشی از ضعف دستگاه‌های اجرایی در تأمین نیازهای مردم است دنبال می‌شود که امیدواریم با تصویب نهایی مجلس و تأیید شورای نگهبان به زودی اجرایی شود.

وی ادامه داد: در قالب این طرح، ماهانه سهمیه هر خانوار به آنها تعلق خواهد گرفت که سهمیه اقشار کم‌درآمد دو برابر دیگران خواهد بود و خانواده‌های مرفه هم سهمیه‌ای نخواهند داشت.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تأمین امنیت غذایی خانوارها را از مهمترین اهداف اجرای طرح تأمین کالای اساسی دانست و افزود: افزایش روزافزون قیمت‌ها باعث فشار به مردم شده است که اجرای این طرح‌ها تا حدودی مشکلات مردم را حل می‌کند.

وی با اشاره به برخی جوسازی علیه مجلس بیان کرد: برخی افراد عنوان می‌کنند که چرا در این مجلس کاری برای مردم صورت نگرفته است؛ کار مجلس یک روزه و یک شبه و یک ماهه نیست و طراحی و تصویب و تأیید قوانین ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا به مرحله اجرا برسد.

رضایی تصریح کرد: هرچند تنظیم بازار و جلوگیری از گرانی اقلام وظیفه و مسئولیت دولت است ولی مجلس هم به صورت شبانه‌روزی در تلاش برای رفع مشکلات مردم و تأمین نیازهای آنها است.

وی قیمت خرما را یکی از موضوعات مهم و اساسی برای مردم شهرستان دشتستان عنوان کرد و ادامه داد: این موضوع را به صورت مستمر از طریق وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امورخارجه و بانک مرکزی دنبال کرده‌ایم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با ابراز خوش‌بینی برای بهبود وضعیت بازار خرما و قیمت آن، تصریح کرد: قیمت همه اقلام و کالاها افزایش یافته ولی قیمت خرما نسبت به سال قبل هم کاهش داشته است که انتظار و توقع کشاورزان افزایش قیمت است و امیدواریم در روزهای آینده شاهد افزایش قیمت خرما باشیم.

وی با اشاره به نشست میز صادرات خرما در وزارت امور خارجه بیان کرد: در این میز تلاش شد تا از همه ظرفیت‌ها برای تسهیل در صادرات خرما و کمک به صادرکنندگان استفاده شود و قول‌های خوبی داده شد.

رضایی افزود: نخل‌داران در این فصل نتیجه زحمت یک ساله خود را برای تأمین معیشت یک سال آینده خود برداشت می‌کنند و قیمت باید به گونه‌ای باشد که نخل‌داران متضرر نشوند و شرمنده خانواده خود نباشند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست خود با وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در این دیدار مسائلی همچون ضرورت نوسازی مدارس شهرستان، کمبود نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات مدارس در چهار اداره آموزش و پرورش در برازجان، شبانکاره، سعدآباد و آب‌پخش، راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در دشتستان، تأمین تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند شهرستان و دیگر مسائل و نیازهای شهرستان را مطرح و پیگیری کردیم.

وی با اشاره به دیدار خود با وزیر نیرو ادامه داد: تأمین مالی و تسریع در تکمیل سد دالکی، تکمیل آب‌ شیرین‌ کن‌های آب‌پخش، برازجان، وحدتیه و سعدآباد، تأمین مخازن ذخیره آب در شهرها و روستاهای شهرستان، تکمیل طرح تحول نخیلات و لایروبی زهکشی‌ها، رفع مشکلات برق از جمله رفع افت ولتاژ و تقویت پست‌های برق در نقاط مختلف شهرستان، نوسازی شبکه آبرسانی و سد دهرود از مسائل مهمی بود که در این نشست دنبال کردیم.

رضایی به نشست خود با معاون مناطق محروم ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: تأمین منابع مالی پروژه‌های روستایی شهرستان در حوزه‌های مختلف و حل مشکل بیکاری و توسعه اشتغال از مسائلی بود که در این نشست پیگیری شد.

وی در پاسخ به سوالات مطرح شده نیز بیان کرد: گرانی قیمت خودرو یکی از مسائل و مشکلات اصلی مردم است که پیگیری‌های لازم به همراه نمایندگان انجام شده و تحقیق و تفحص از خودروسازان کلید خورده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوالی در مورد گران شدن قیمت کالاها و دلار و سکه گفت: گرانی‌ها نتیجه عملکرد ضعیف دولت است و رئیس و نمایندگان مجلس به صورت شبانه‌روزی در تلاش برای رفع این مشکلات هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بار اصلی گرانی بر دوش مردم است، اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مجلس در این زمینه، طرح تأمین کالای اساسی است که می‌تواند تا حدودی در رفع مشکلات اثرگذار باشد.

رضایی در ارتباط با سوالی در مورد طرح شفافیت آرا نیز بیان کرد: این طرح در مجلس در حال بررسی است و بنده طبق قولی که به مردم داده بودم، همه آرای خود را که دارای حساسیت و اهمیت ویژه هستند را شفاف اعلام می‌کنم و تلاش دارم عملکردی شفاف داشته باشم.

وی از پیگیری برای اختصاص بنزین یورو ۴ به دشتستان، اختصاص نهاده‌های دامی، تحقیق و تفحص از بورس، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری، مدیریت صحیح منابع آبی خبر داد.

نماینده دشتستان در مجلس با اشاره به اینکه خودرو دناپلاس را نگرفته‌ام و درخواستی هم در این زمینه نداشته‌ایم، تصریح کرد: نمایندگان برای انجام امور نمایندگی به خودرو نیاز دارند ولی این نباید موجب سوءاستفاده از بیت‌المال شود که اکنون با پیگیری‌های صورت گرفته قرار نیست این خودروها به نمایندگان برسد و خودروها متعلق به مجلس خواهد بود.

رضایی با بیان اینکه با هر نوع رانتی که نصیب نماینده مجلس شود مخالفم، تاکید کرد: ما باید مثل مردم زندگی کنیم و در کنار مردم باشیم تا متوجه مشکلات و نیازهای آنها باشیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با ابراز مخالفت خود با رانت و بی عدالتی، ادامه داد: با هر امتیاز ویژه برای مسئولان و نمایندگان مخالفم. اگر کسی نمی‌تواند در این شرایط کار کند نباید مسئولیتی بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید از این مسائل عبور کنیم و تمرکز خود را روی مسئله معیشت، گرانی، بیکاری و افزایش اشتغال بگذاریم و زمان مجلس و نمایندگان صرف این مسائل شود.

وی تاکید کرد: الان وقت مجلس باید برای کنترل قیمت دلار و سکه و معیشت مردم باشد و تلاش کنیم که فشار را از روی دوش مردم کمتر کنیم

رضایی در مورد مقابله با فساد نیز بیان کرد: تعارفی در دفاع از حقوق مردم نخواهیم داشت و با مدیران ناکارآمد و فاسد و آلوده باید مقابله کنیم و جلوی خائنین به مردم خواهیم ایستاد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر