پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۹۷۳
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵

فکرشهر: رئیس شورای هیات‌های مذهبی گناوه گفت: در برنامه‌های اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر همانند دهه اول محرم، اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی براساس مصوبه‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا توسط خادمین و ناظران سلامت و این شورا نظارت، بررسی و کنترل می‌شود.

به گزارش فکرشهر، عبدالحمید شیخی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در برگزاری مراسم و جلسات عزاداری و  زیارت اربعین ، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت کامل شیوه نامه‌های ابلاغی مصوب ستاد مقابله با کرونا انجام خواهد شد.

وی گفت:  باتوجه به اینکه امسال بخاطر شرایط ویژه شیوع  ویروس کرونا به منظور حفظ سلامت عزاداران،  راهپیمایی اربعین مانند سال‌های گذشته برگزار نمی‌شود اما شور و شعور حسینی هیچ‌گاه خاموش شدنی نیست و برنامه‌ها و مراسم‌های  مختلفی برای این ایام توسط هیات‌های مذهبی  تدارک دیده شده است.

شیخی اظهارداشت: قرائت زیارت اربعین در مصلای جمعه، برپایی مراسم در ۲۳ نقطه شهر ، روضه‌های خانگی با همکاری گروه جهادی روحانیون اعزامی از قم، توزیع نذورات به‌صورت بسته‌های معیشتی و بهداشتی با  همکاری هیات های  مذهبی و گروه سه شنبه‌های مهدوی ، توزیع غذای گرم بسته بندی شده و روضه‌های محله‌ای (ما حصنی) محله‌های دارای شهید از جمله برنامه‌های ایام دهه آخر صفر در این شهرستان است.

وی گفت: سیاه‌پوش کردن معابر و فضای شهر و خیابان و سر در ادارات و نصب پرچم‌های عزا با همکاری شهرداری و هیات های مذهبی  انجام شده است.

رئیس شورای هیات‌های مذهبی گناوه افزود:  هیات های مذهبی و عاشقان امام حسین (ع) در این شهرستان در طول ماه محرم و صفر در مراسم عزاداری ، پروتکل‌های بهداشتی را بخوبی رعایت کردند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از نقاط باوضعیت قرمز کرونایی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر