پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۶۹۷۵
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

فکرشهر: رئیس جمهور آمریکا، در سخنرانی ویدئویی که روز چهارشنبه منتشر شد، ابتلای خود به ویروس کرونا را "نعمتی از سمت خدا" دانست که او را در معرض درمان‌های تجربی قرار داده و طبق وعده او، برای تمام آمریکایی‌ها رایگان خواهد شد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا به نقل از رویترز، دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات انتخاباتی خود بود، مکرراً بر حال خوب خود پس از ابتلابه کرونا، تأکید کرد. نامشخص است که آزمایش ویروس او هنوز مثبت است یا خیر.

ترامپ گفت: گمان می‌کنم این نعمتی از طرف خدا بود که کرونا گرفتم. این نعمتی بود که تغییر چهره داده بود. وی افزود که استفاده او از داروی شرکت دارویی "ریجنران"، به او این اجازه را داده که تجربه دست‌اولی از تأثیر این دارو داشته باشد.

ترامپ که به طور گسترده به خاطر پاسخ کند به بیماری که بیش از ۲۱۰ هزار آمریکایی را کشته و به خطر انداحتن جان کارکنان خودش با دلسرد کردن آن‌ها از استفاده از ماسک در کاخ سفید و در مسیر مبارزات انتخاباتی، مورد انتقاد است، همچنین به داروی مشابهی از شرکت دارویی "الای لیلی اند کامپنی" ارجاع داد.

وی در حالی که یک بار این داروی تأیید نشده را "درمان" خواند، اظهار کرد: من می‌خواهم چیزی را که گرفتم برای شما بیاورم. و قصد دارم آن را رایگان کنم.

زمان ضبط ویدئوی ترامپ نامشخص بود. ترامپ در پیغام خود گفت که "یک روز قبل" به کاخ سفید بازگشته است، که بیانگر این است که او روز سه‌شنبه صحبت می‌کرد. اما مارک میدوز، رئیس دفتر ترامپ گفت که این ویدئو در روز چهارشنبه ضبط شده بود.

انتشار این ویدئو پس از تضمین کاخ سفید مبنی بر آن انجام شد که رئیس جمهور ۷۴ ساله روز چهارشنبه به دفتر ریاست جمهوری برگشته و در جریان مذاکرات محرک اقتصادی و طوفان دلتا قرار گرفته است.

یک مقام کاخ سفید اظهار کرد که ترامپ از طریق "رز گاردن" وارد دفتر خود شده تا از قدم زدن در راهروهای کاخ سفید و احتمال در معرض قرار دادن دیگران با ویروس کرونا، جلوگیری کند.

مارک میدوز، رئیس دفتر کاخ سفید که با پوشش محافظ شخصی به رئیس جمهور گزارش می‌داد، گفت که کاخ سفید دسترسی به دفتر ریاست جمهوری را به شدت محدود کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر