شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۱۳۷
يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

فکرشهر: رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه دانش آموزان استان بوشهر حمایت می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حبیب رستمی عصر یکشنبه در نشست امضای تفاهم نامه راه اندازی مرکز نوآوری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه مراکز فناورانه در استان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و طرح‌های مهمی در دست اجرا داریم.

وی با تقدیر از همکاری و مشارکت آموزش و پرورش اضافه کرد: رسالت پارک علم و فناوری، حمایت از نوآوران و فناوران است و برنامه‌های مهم و کاربردی در این زمینه داریم.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر با ابراز امیدواری برای پیشرفت دانش آموزان با ایجاد این مرکز، ادامه داد: تفاهم نامه همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و پارک علم و فناوری خلیج فارس در همین راستا امضا و تبادل شد.

رستمی با اشاره به آمادگی کامل پارک علم و فناوری خلیج فارس آمادگی کامل برای حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه در استان افزود: صاحبان ایده دانش آموزی و دانشجویان می‌توانند در مراکز رشد استان بوشهر و مراکز نوآوری مستقر شوند و از حمایت‌های این مراکز استفاده کنند.

توسعه آموزش‌های خلاقانه

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: مرکز نوآوری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در راستای تحقق اهداف فناورانه و نوآورانه با همکاری پارک علم و فناوری خلیج فارس ایجاد شده است.

علیمراد کرمی افزود: یکی از برنامه‌های مهمی که در دستور کار داریم، هدایت هنرستان‌ها به سمت کارهای علمی و خلاقانه است و در این راستا باید با مشارکت دستگاه‌های مرتبط در این فرایند مهم، وضعیت فعلی را تغییر داده و با خلاقیت و نوآوری باعث تحول در آموزش و پرورش شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اهمیت آموزش‌های کارآفرین اظهار کرد: آموزش مطلوب باید با خلاقیت و نوآوری تلفیق شده باشد تا موجب کارآفرینی شود و فناوری نو را در اختیار جامعه قرار دهد.

کرمی ادامه داد: تاکنون بیشتر آموزش‌های رسمی در مدارس وابسته به محفوظات بوده است و باید تلاش کنیم تا زمینه آموزش‌های خلاقانه که منجر به تولید محصول و اختراع در بین دانش آموزان شود را فراهم کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر