پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۷۷۲۳۸
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

فکرشهر: در پی انتشار اخباری درباره صادر نشدن مجوز برنامه «۹۹»، علی سعد سرپرست معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در این باره توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، علی سعد سرپرست معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در این باره در توییتر نوشت: «‏درباره خبری که روز گذشته یک رسانه خبری منتشر کرده بود چند نکته را برای ایجاد شفافیت عرض می کنم:

۱.رویکرد ساترا حمایت از رسانه های صوت و تصویر ایرانی و محتوای بومی بر روی آنهاست. تعداد ۱۵۰ مجوز صادره دردو سال اخیر، موجب شده طیف متنوعی از رسانه ها به طور قانونی مشغول به فعالیت باشند.

‏۲.در اولین جلسه شورای موافقت کلی انتشار که ۹ مهر برگزار شد، به هر سه درخواست برنامه های ارائه شده از سوی رسانه های صوت و تصویر، پروانه انتشار اعطا شد. مجوز به برنامه های همرفیق، واسخندیش و دیرین دیرین که پیش بینی می شود اقبال مخاطبان را به خود جلب کنند، در این جلسه تصمیم گیری شد.

‏۳. شرط طرح برنامه‌ها در شورای موافقت کلی انتشار، عدم وجود موانع حقوقی، قضایی و امنیتی است که در مورد برنامه ۹۹ که به درخواست فیلیمو و کافه بازار مطرح شده بود، به دلیل عدم دریافت مکتوب استعلام مراجع مسئول، عملا موضوع قابل طرح و بررسی توسط شورای مذکور نبود.

‏۴. حیطه مسولیتی ساترا فقط تصمیمات رسانه‌ای است. لذا در صورت وجود ملاحظات استعلامی، دعاوی حقوقی و یا پرونده‌های قضایی، ساترا امکان بررسی تقاضاهای رسیده را نخواهد داشت.

‏۵. اصل پایه‌ای حرکت ساترا، حمایت از رسانه‌ها و محتوای داخلی در کنار شفافیت و قاعده‌مندی تصمیمات است. ساترا در حیطه مسولیتی خود، به اعلان شفاف دلایل تصمیمات، متعهد است.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر