پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۲۹۱
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱

فکرشهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: آموزش‌های امداد و نجات و کمک‌های اولیه برای ملوانان و دریانوردان در استان بوشهر گسترش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، غلامرضا حاجیانی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز جهانی مقابله با بلایای طبیعی اظهار داشت: ایجاد آمادگی مناسب در افراد برای کمک به افراد حادثه‌دیده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به حادثه‌خیز بودن ایران تصریح کرد: در استان بوشهر نیز حوادث مختلفی همانند سیل، زلزله، رعد و برق، آتش سوزی و … را داریم که باید آمادگی مناسب برای این حوادث ایجاد شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با بیان اینکه هلال احمر در کنار سایر ارگان‌ها در خط مقدم امدادرسانی است خاطرنشان کرد: در صورتی که آمادگی لازم را برای این حوادث نداشته باشیم خسارت جانی و مالی خواهیم داشت.

وی با اشاره به افزایش آمادگی هلال احمر با برگزاری مانور دور میزی و لحظه صفر بیان کرد: از نظر لجستیکی و داوطلبی، امدادگران هلال احمر آمادگی را دارند که اگر هر حادثه‌ای رخ داد بتوانند وارد عمل شوند.

راه اندازی خانه‌های هلال

حاجیانی ادامه داد: پدافند غیر عامل به عنوان پیشگیری عمل می‌کند و در مدیریت بحران و وقتی حادثه اتفاق می‌افتد به فرماندهی استاندار بوشهر، بحران خیلی سریع مدیریت می‌شود.

وی راه اندازی خانه‌های هلال را مهم دانست و افزود: در روستاهای مختلف در شهرستان‌ها ده‌ها خانه هلال راه اندازی شده است و هدف از راه اندازی آنها این است که از مردم کمک گرفته شود برای خود مردم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: افرادی که توانمند هستند می‌توانند آموزش‌های لازم امداد و نجات و کمک‌های اولیه را ببینند و اگر اتفاقی رخ داد این نفرات در محل حادثه حضور دارند و اقدامات اولیه را انجام می‌دهند تا نیروهای واکنش سریع و نجات‌گران و امدادگران هلال احمر به محل حادثه برسند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر همواره آمادگی دارد این آموزش‌های کمک‌های اولیه را برای دریانوردان انجام دهد و ملوانان قبل از اینکه وارد این شغل شوند بدانند که می‌خواهند چه کار کنند و اگر حادثه دریایی رخ داد برای آنها نحوه مقابله و حفظ خونسردی و استرس کمتر می‌شود و وقتی استرس فرد کمتر باشد می‌تواند بهتر در مواجهه با مشکلات دریایی فائق آید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر