جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۷۷۳۲۴
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

فکرشهر: علی‌رضا فتحی‌پور، مدیر گروه علوم قرآنی شبکه رادیویی قرآن و از فعالان خلاق و با اخلاق قرآنی و رسانه‌ای کشورمان، سه‌شنبه در آغوش خاک آرام گرفت و برای همیشه با دنیای فانی خداحافظی کرد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، ایکنا در ادامه نوشت: مرحوم علی‌رضا فتحی‌پور، مدیر گروه علوم قرآنی شبکه رادیویی قرآن، ۱۹ مهرماه پس از تحمل یک دوره طولانی رنج ناشی از بیماری در ۴۸ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد و به لقاء‌الله پیوست. پیکر این فعال خدوم قرآنی سه‌شنبه در شهر همدان و در کنار پدر و همسرش آرام گرفت.

فتحی‌پور که بنا به نقل صریح قرآنیان و همکارانش به دلیل اشراف به بسیاری از علوم مختلف همچون؛ قرائت، تفسیر، ادبیات، هنر، ورزش و ... اعجوبه‌ای همه‌فن حریف و منحصربه‌فرد بود، در طول عمر کوتاه و بابرکت خود تلاش‌ فراوانی در راستای اعتلای امور قرآنی کرد. تولید برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی و جذب مخاطبان فراوان شاهد این مدعاست.

از فعالیت‌های مرحوم فتحی‌پور در صداوسیما می‌توان به کارشناس‌مجری برنامه ترنم آیات، راز آسمان، راز آفرینش و ... رادیو قرآن، برنامه به رنگ خدا در رادیو ایران، مجری‌کارشناس برنامه اردیبهشت شبکه چهار سیما، مجری‌کارشناس برنامه‌های قرآنی بشارت، به سوی ظهور همچنین برنامه تلویزیونی روز خدا اشاره کرد که توانست با مهارت خود در اجرا مخاطبان فراوانی را از آن برنامه‌های دینی تلویزیون کند. همچنین او حافظ کل قرآن کریم و از قاریان خوش‌صوت کشورمان بود و پیش از این، سردبیری خبرگزاری شبستان را برعهده داشت. از او به عنوان کوهنورد، اسب‌سوار و منجم حرفه‌ای نیز یاد می‌شود. به منظور بزرگداشت مقام و یادِ انسانی مؤمن و اخلاق‌مدار به گفت‌وگو با تنی چند از پیشکسوتان، همکاران و دوستان او نشستیم. در این گفت‌‎وگوها به روایت‌های جالب و متفاوتی از ویژگی‌های این فعال قرآنی و رسانه‌ای رسیدیم که همگی در زیست اخلاقی و قرآنی او ریشه داشت؛ با ما همراه باشید.

مؤانست با قرآن و خوش خلقی در ارتباطات اجتماعی

محمدعلی خواجه‌پیری، پیشکسوت قرآنی کشور، که سالیان سال با مرحوم فتحی‌پور در مؤانست و رفاقت بوده و حکم پدر معنوی او را نیز داشته است، طی سخنانی در رابطه آن مرحوم، اظهار کرد: سابقه طولانی آشنایی ما به دوران مسئولیت بنده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک و زمان دانشجویی او یعنی حدود سال ۱۳۷۰ بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه هر سال طی شب‌های ماه مبارک رمضان مراسمی در دانشگاه برگزار می‌کردیم، گفت: آشنایی ما با یکدیگر در یکی از همین شب‌ها برقرار شد؛ هنگام برگزاری مراسم جوانی سر به زیر و ریزنقش را دیدم که در گوشه‌ای تنها نشسته و مشغول راز و نیاز است. در اولین گفت‌وگو با او متوجه استعداد فراوانش شدم و پس از چندین جلسه گفت‌وگو با یکدیگر، از سابقه قرآنی او و اینکه در همدان زیرنظر مرحوم آیت‌الله رحمانی مشغول تحصیل و آموزش بود آگاه شدم.

این پیشکسوت قرآنی کشور افزود: نیروهایی که با مرحوم فتحی‌پور رفاقت داشتند، همگی متدین و قرآنی بودند. از همان زمان برنامه‌های بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه برگزاری مسابقات قرآنی آغاز شد و ایشان یکی از عناصر مؤثر در مسابقات بود؛ یک سال در مسابقات شرکت کرد و رتبه دوم رشته قرائت مسابقات کشوری دانشگاه آزاد اسلامی را نیز به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه مرحوم فتحی‌پور ارتباطات اجتماعی بسیار قوی با افراد مختلف داشت، گفت: پس از اینکه به تهران مراجعه کرد، مدتی در بنیاد مسکن و نیز سازمان ورزش فعالیت داشت و در همین دوران نیز تخصص بسیار خوبی در حوزه رایانه (سخت‌افزار و نرم‌افزار) کسب کرد. پس از مدتی با دختر مرحوم آیت‌الله رحمانی، رئیس حوزه علمیه استان همدان، ازدواج کرد که خداوند متعال به بنده توفیق داد واسطه این وصلت شدم و زندگی ایشان شکل گرفت. آن مرحوم پس از ورود به صدا و سیما علی‌رغم اینکه برنامه کاری خود در زمینه مهندسی عمران را نیز پیگیری می‌کرد، استعدادهای فراوانی از خود بروز داد و در تولید برنامه‌های پرمخاطب به ویژه برای رادیو قرآن نقش بسیار مهمی ایفا کرد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۲ سال پیش همسر او نیز دنیای فانی را وداع گفت، افزود: مرحوم فتحی‌پور پس از درگذشت همسرش، دو فرزند خود را با کمک و حمایت‌های عاطفی مادر بزرگوارشان به خوبی سر و سامان داد. خوش‌برخوردی، خوش‌رفتاری و ارتباط صمیمی با افراد از او چهره‌ای محبوب و دوست‌داشتنی ساخته بود.

خواجه‌پیری با بیان اینکه علی‌رضا مقید به نماز اول وقت بود و همچنین مطالعات عمومی و تخصصی بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف قرآنی همچون قرائت، تفسیر و مفاهیم داشت، گفت: خداوند متعال ان‌شاءالله آن مرحوم را قرین رحمت الهی خود قرار داده و با قرآن محشور کند و به ما نیز توفیق خدمت در راه قرآن کریم را عطا فرماید.

نگاه فتحی‌پور به مرگ ریشه در اندیشه علوی داشت

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشور، نیز  ضمن عرض تسلیت مجدد به مناسب درگذشت ایشان به جامعه قرآنی کشور، در رابطه با ویژگی‌های اخلاقی مرحوم فتحی‌پور اظهار کرد: وقتی سخن از فعال قرآنی رسانه‌ای به میان می‌آید، یعنی عنوانی که زیبنده مرحوم مهندس فتحی‌پور بود، از کسی سخن می‌گوییم که قاری خوش‌صدا، حافظ کل قرآن، مجری توانمند، کارشناس آشنا به علوم روز و ادبیات، صاحب بیانی تأثیرگذار، دارای نگاه علمی و کاربردی به قرآن و مفاهیم قرآنی و بالاتر از همه این‌ها یک برادر صاحب اخلاق، بی‌ادعا، مؤدب و فروتن بود. با این وصف از دست دادن ایشان را یک ضایعه و خسارت برای جامعه قرآنی و رسانه‌ای کشور تلقی می‌کنیم. آن مرحوم سال‌ها به عنوان سردبیر خبرگزاری شبستان زحمت کشید و دیدگاه او به خبر و اطلاع‌رسانی قابل تحسین بود.

سلیمی ادامه داد: روش زندگی مرحوم فتحی‌پور بنده را به یاد فرمایشی از امیرالمؤمنین(ع) می‌اندازد که می‌فرمایند: «برای آخرت خود آن‌گونه زندگی کنید که گویا فردا عازم آخرت هستید و برای دنیای خود آنچنان زندگی کنید که گویی تا ابد در آن زندگی خواهید کرد.» نگاه او دقیقاً برخاسته از این رهنمود علوی است. حتی در ویدئویی که از ایشان در فضای مجازی و در بستر بیماری پخش شد، مشخص شد که نگاه ایشان به پدیده مرگ یک نگاه وجودی بود نه عدمی. یعنی حتی در دوران بیماری خود این مطلب را به فرزندان خود بیان می‌کند که اگر مرگ به سراغ من آید، آماده هستم و هیچ نگرانی ندارم، اما اگر زنده بمانم، به اندازه هزار سال برنامه دارم. این مسئله بسیار مهم است؛ چراکه نشان می‌دهد مرحوم فتحی‌پور کسی نبود که بخواهد از پا بنشیند.

وی افزود: دیدگاه او در مورد مفاهیم قرآنی کاربردی بود. هنگامی که به دومین آیه سوره مبارکه ملک نگاه می‌کنیم، خداوند متعال می‌فرماید: «الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیَاةَ لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا؛ همانکه مرگ و زندگی را پدید آورد تا شما را بیازماید که کدامتان نیکوکارترید». این مسئله یعنی خداوند مرگ را به عنوان یک مخلوق الهی مطرح می‌کند که دیدگاه مرحوم فتحی‌پور نیز نسبت به این مسئله همین‌گونه بوده است.

سلیمی ادامه داد: اینکه کسی در دنیا بیکار نبوده و وقت خود را به بطالت نگذراند نیز برخاسته از این آیه است که خداوند متعال فرمود: «فَإِذَا فَرَغْتَ فَانْصَبْ؛ پس چون فراغت‏ یافتی به طاعت درکوش». دیدگاه‌های بسیار دقیق مرحوم مهندس فتحی‌پور را تحسین می‌کنم و ضمن آرزوی غفران واسعه الهی برای آن مرحوم، عرض تسلیت مجدد به فرزندان ایشان، قرآنیان سرافراز، دوستان رسانه‌ای به ‌ویژه خبرگزاری‌های شبستان و ایکنا و مردم خوب و متدین و ولایتمدار استان همدان دارم.

سلیمی با بیان اینکه آرزو می‌کنم که ای کاش همه ما در جامعه به طور کلی قدردان افرادی باشیم که حضور آن‌ها در جامعه مفید است، اظهار کرد: می‌توانستیم از وجود مرحوم فتحی‌پور بیش از پیش بهره ببریم. جا دارد از اقداماتی که در یکی دو سال اخیر از سوی مدیریت محترم رادیو قرآن در ارتباط با توجه به وضعیت مرحوم مهندس فتحی‌پور انجام شد، تشکر و قدردانی کنم و امیدوارم بتوانیم راه زیبای ایشان را ادامه دهیم.

اعجوبه‌ای تکرارنشدنی

همچنین، احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی قرآن، که مرحوم فتحی‌پور یکی از مدیران او در دوران مدیریت شبکه رادیویی قرآن بود، بیان کرد: مرحوم فتحی‌پور از نظر من هیچ‌گاه تکرار نخواهد شد، به دلیل اینکه هم حافظ موضوعی قرآن بود و هم در تفسیر سررشته و ید طولایی داشت.

وی با بیان اینکه او به زبان‌های انگلیسی، فرانسه و عربی مسلط بود، ادامه داد: در حوزه‌های ورزشی همچون کوهنوردی، تیراندازی، سوارکاری و ... نیز بسیار ماهر بود. همچنین، در رشته نجوم و رصد ستارگان، مهندسی عمران، فضای مجازی و طراحی سایت و حوزه رسانه زبانزد بود. در حوزه‌های مختلفی همچون فلسفه، شعر و آشنایی با مکاتب مختلف شعری، زمین‌‎شناسی و ستاره‌شناسی اطلاعات بسیار زیادی داشت. در یک کلام انسانی چندبعدی و متخلق به اخلاق حسنه بود. نشاط او حقیقی بود که از روح بزرگ و نگاه او به این دنیای فانی و دنیای باقی چشمه می‌گرفت.

ابوالقاسمی با بیان اینکه آن مرحوم ابیات بسیار زیادی از شعرای مختلف را حفظ بود، تصریح کرد: اگر میلیاردها تومان هم خرج کنیم، نمی‌توانیم فردی مانند فتحی‌پور و حتی به اندازه نصف او بسازیم. تلاوت بسیار زیبای قرآن، موسیقی سنتی چه از لحاظ خواندن آواز و چه از لحاظ نوازندگی ازجمله هنرهای این اعجوبه همه‌فن حریف بود.

وی افزود: وقتی مرحوم فتحی‌پور کارشناسی یک برنامه را عهده‌دار می‌شد با اطلاعات فراوانی که داشت موضوع را با خوبی اداره می‌کرد؛ دامنه معلومات تاریخی وسیعی داشت و اعجوبه‌ای بود که تکرار شخصیتی همچون او در کشور ما امکان‌پذیر نخواهد بود.

مدیر سابق شبکه رادیویی قرآن با اشاره به دیانت و تقید آن مرحوم به موازین شرعی، اظهار کرد: او به اندازه هزار نفر کار می‎‌کرد و در حوزه فضای مجازی، رایانه و اپلیکیشن‌های مختلف بسیار توانمند بود. فتحی‌پور کارهای بسیار زیادی را انجام داد و در زمینه تولید برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی و نیز تربیت شاگردان فراوان در حوزه استارت‌آپی و فضای مجازی فعالیت چشمگیری داشت.

شخصیتی چندوجهی؛ نادر و صادق

رضا صبور، تهیه‌کننده نخستین برنامه‌ قرآنی در تلویزیون که سابقه بیش از دو دهه آشنایی با مرحوم فتحی‌پور را دارد، درباره ویژگی‌های اخلاقی او گفت: مرحوم فتحی‌پور انسانی چندوجهی و در نوع خود نادر و بی‌سابقه بود. فردی صادق بود و دوگانه‌سوز نبود! یعنی شخصیتی او براساس رفتار، کردار و مشی دوگانه شکل نگرفته بود. او صادقانه زندگی کرد.

صبور ادامه داد: یکی از مشکلات عمده‌ جامعه قرآنی این است که عده‌ای از افرادی که در آن فعالیت دارند دوگانه‌سوز هستند. اگر ما ادعای قرآنی بودن داریم، باید خروجی و ورودی رفتار، کردار و اعمال ما یکی باشد. مرحوم فتحی‌پور یکی از شخصیت‌هایی بود که این ویژگی‌ را داشت که به هیچ وجه نان به نرخ روز نمی‌خورد و گفتار و عمل او به خاطر رضای افراد نبود.

وی با بیان اینکه همین اعمال و رفتارش باعث شد تا عمر کوتاه ۴۸ ساله بسیار پربرکتی داشته باشد، افزود: یکی از دوستان، مرحوم فتحی‌پور را به عنوان فردی کارشناس در زمینه‌های مختلف همچون قرآن، ادبیات، موسیقی و.. به بنده معرفی کرد. پس از ملاقات با آن مرحوم، حضور او در برنامه‌ قرآنی «بشارت» مقبول واقع شد و فعالیت ایشان در رسانه ملی برای اولین بار به عنوان یکی از مجریان آن مجموعه، که برنامه‌ای چالشی در حوزه قرآن بود، آغاز شد.

این تهیه‌کننده باسابقه رسانه ملی با بیان اینکه برنامه بشارت باعث شد تا مرحوم فتحی‌پور وارد رسانه شود و با مقولات قرآنی در رسانه بیشتر آشنا شود، گفت: در این برنامه برای اولین بار نماز جماعت را به صورت زنده اقامه کرد و سپس آن را به روی آنتن بردیم. همچنین، فعالیت و تداوم برنامه بشارت در ادامه منجر به برگزاری همایش نگارش قرآن در یک روز شد.

فعال قرآنی همه‌فن‌حریف

محمدهادی صلح‌جو، سرپرست گروه تلاوت و نغمات شبکه قرآن و معارف سیما و مدیر پیشین گروه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن، که سابقه دوستی و همکاری فراوانی با مرحوم فتحی‌پور دارد، نیز بیان کرد: نوزدهم مهرماه یکی از چهره‌های مؤثر، خلاق، پرتلاش و پرتوان در عرصه فعالیت‌های قرآنی را از دست دادیم. مرحوم فتحی‌پور از معدود افرادی بود که مهمترین ویژگی او برنامه داشتن برای تک‌تک کارهای زندگی بود، یعنی هیچ بخشی از زندگی خود را هدر نداد و به عبارتی روزی از عمرش را تلف نکرد. وی عمر بسیار پربرکتی داشت و همین مسئله موجب شده بود که ایشان در عرصه‌های مختلف ذوابعاد، ذوالوجوه و ذوالفنون باشد.

وی با اشاره به اینکه ایشان سوارکار، تیرانداز و کوهنورد ماهری بود و در حوزه فناوری و دیجیتال نیز ید طولایی داشت، گفت: آن مرحوم موزیسینی بسیار عالی و در تفسیر و شرح آیات قرآن نیز بسیار توانمند بود. همچنین، ذهن فعالی بر روی آیات داشت و مشخص بود که با قرآن بسیار مأنوس بوده است.

سرپرست گروه تلاوت و نغمات این شبکه با بیان اینکه مرحوم فتحی‌پور در حوزه نهج‌البلاغه نیز متبحر بود، اظهار کرد: تلفیق قرآن و نهج‌البلاغه در جانش از او انسانی خاص و منحصربه‌فرد ساخته بود. به مثنوی مولانا بسیار مسلط بود و سال‌های سال مثنوی تدریس می‌کرد. در مورد تأمین معاش زندگی نیز وابسته این مقولات نبود و آنچه انجام می داد برای دل و روح خود و مخاطبانش بود؛ او مهندس معمار بود و پروژه‌های مهندسی فراوانی را تعریف و بر روی آن‌ها کار می‌کرد و دغدغه مالی سبب فعالیت‌های قرآنی او نبود.

صلح‌جو با اشاره به اینکه همه این موارد موجب شده بود تا او انسان مفید و مؤثری در کشور باشد، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های بارز آن مرحوم این بود که هیچ‌گاه تنها به فکر خود نبود و به رشد دیگران نیز اهمیت فراوان می‌‎داد. به یاد دارم که هرگاه با ایشان صحبت می‌کردیم، مرتب از ما می‌خواست که یافته‌ها و مطالعات جدید خود را برای او بازگو کنیم. حتی این اواخر از بیمارستان با من تماس گرفت که آیا فلان کتاب را خوانده‌ای؟ در ادامه تأکید کرد که اگر سالم بودم و از روی تخت بیمارستان برخاستم، به میدان انقلاب می‌روم و این کتاب را برایت تهیه می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه شخصیت بزرگی را در حوزه فرهنگ و قرآن از دست دادیم، گفت: متأسفانه در این یکی دو سال آخر ناراحتی‌های برای مرحوم فتحی‌پور پیش آمد و از آنجا که بیشتر وقت ایشان در صدا و سیما سپری می‌شد، جریانی در رسانه ملی او را آزرده خاطر کرد که این مسئله در تشدید بیماری او بی‌تأثیر نبود. البته بنده لازم می‌دانم از دکتر ایزدی، مدیر شبکه رادیویی قرآن، تشکر و قدردانی کنم؛ چراکه ایشان علی‌رغم اینکه مرحوم فتحی‌پور در بستر بیماری بود و توانایی حضور در رادیو قرآن را نداشت، بزرگواری به خرج دادند و او را همچنان به عنوان مدیرگروه علوم قرآنی رادیو قرآن حفظ کردند.

صداقت؛ ویژگی بارز مرحوم فتحی‌پور

همچنین، محمد سلیمی، فعال قرآنی و از مدیران پیشین رادیو قرآن، که سابقه همکاری و دوستی با مرحوم فتحی‌پور را در کارنامه خود دارد، در رابطه با ویژگی‌های او اظهار کرد: من و او به واسطه مدیریت گروه‌های تلاوت و علوم قرآنی حدود دو سال در رادیو قرآن همسایه یکدیگر بودیم.

وی افزود: ادای نماز اول وقت یکی از مهمترین ویژگی‌های آن مرحوم بود یعنی در هیچ شرایطی نماز اول وقت را ترک نمی‌کرد، به طوری که حتی اگر در جلسه‌ای نیز حضور داشت، هنگام اذان برای نماز اول وقت جلسه را ترک می‌کرد. مرحوم فتحی‌پور انسانی فوق‌العاده منظم بود. تمامی امور زندگی ایشان طبق برنامه‌ریزی کامل و دقیق انجام می‌شد و حتی اگر تفریحی داشت، مدت زمان آن برنامه‌ریزی شده بود.

این فعال قرآنی با اشاره به اینکه آن مرحوم فوق‌العاده صادق‌القول بود، اظهار کرد: ایشان همیشه اهل صداقت و راستگویی بود. بنده در این چند سالی که با او ارتباط داشتم حتی یک کلمه خلاف واقع از او نشنیدم. جسارت و شهامت نیز از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد مرحوم فتحی‌پور بود، یعنی اگر تصمیمی می‌گرفت، با شهامت و قدرت آن را پیگیری می‌کرد. آن مرحوم نه تنها با رادیو قرآن بلکه با دیگر شبکه‎های رادیویی و تلویزیونی همچون رادیو ایران و ... نیز به نفع قرآن و رسانه همکاری می‌کرد. او عالم به علوم مختلف نظیر تفسیر قرآن، ادبیات، اقتصاد و ... بود و حتی بسیاری از روحانیون که با او مصاحبت داشتند، شخصیت او را تحسین می‌کردند.

خیررسان در ارتباطات انسانی

شاهید مظفری، از فعالان رسانه‌ای و یکی از دوستان و همکاران مرحوم فتحی‌پور، نیز به تشریح ویژگی‌های شخصیتی آن مرحوم پرداخت و اظهار کرد: مرحوم مهندس فتحی‌پور فردی بسیار توانمند در حوزه‌های متنوع، خلاق و باانگیزه بود که توانمندی‌های بسیاری در مطالعات میان‌رشته‌ای داشت. همچنین، در ارتباطات اجتماعی از نظر علمی خیررسان بود و همیشه سعی می‌کرد تا دیگران را از توانایی‌های خود بهره‌مند کند. تقریباً در تمامی دورانی که با ایشان مأنوس بودم از جمله در برنامه به سوی ظهور، مرکز مجازی مهدویت و ... از نزدیک شاهد فعالیت خالصانه و عاشقانه او بودم؛ هدف او نیز ارائه رویکردهای جدید در حوزه فعالیتی خود بود. مرحوم فتحی‌پور در ساحت مجری کارشناس تلویزیونی در حقیقت نقش کارشناس قرآنی را ایفا می‌کرد؛ او سعی فراوانی می‌کرد تا مطالب جدید و نو در آن حوزه تخصصی را به مخاطبان عرضه کند و به عبارتی وقت مخاطب را هدر ندهد.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه آن مرحوم هرگز در زندگی خود دچار رکود نشد و ساکن نماند، گفت: او دائم در حال تلاش، تکاپو، حرکت، رشد و تعالی بود که این حرکت تا لحظات پایانی عمر کوتاه و با برکت او نیز ادامه داشت. حتی این اواخر که رنج بیماری بر ایشان فراوان شده بود، روحیه برگرفته از ایمان قرآنی و معنوی خود را با قدرت حفظ کرد و به اطرافیان خود نیز روحیه می‌داد.

وی با اشاره به اینکه مرحوم فتحی‌پور از کودکی با قرآن مأنوس بود و قرآن در تمام وجود او رسوخ کرده بود، اظهار کرد: ایشان اگر هنری را آموخته بود و در بسیاری از ابعاد نیز هنرمند شده بود، به خاطر علاقه‌ای بود که به قرآن داشت و همیشه دوست داشت تا جوانان را به واسطه هنر به سمت قرآن جذب کند.

مظفری تصریح کرد: اگر آن مرحوم در بسیاری از علوم مختلف اطلاعات فراوانی داشت، به این دلیل بود که برای تصاویر و تأویل‌هایی که از آیات قرآن در ذهن داشت، دستمایه علمی داشته باشد تا به فهم بهتر خود و دیگران کمک کند. بنده ایشان را در مجموع شخصیتی چندبعدی و الگویی بسیار عالی برای جامعه قرآنی به ویژه جوانان عزیز ایران اسلامی می‌دانم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر