جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۴۱۹
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۱

فکرشهر: رییس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تیم جستجو و نجات این اداره کل جسد غواص مفقود شده در نزدیکی سکوی فروزان را پیدا کردند.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حجت خسروی بیان کرد: در پی تماس تلفنی با مرکز فرعی جستجو ونجات دریایی خارگ مبنی بر مفقود شدن یک غواص در  نزدیکی سکوی نفتی فروزان، بلافاصله هماهنگی‌های لازم انجام شد و تیم غواصی این اداره کل به‌همراه شناور ناجی ۹ به موقعیت اعزام شدند.


 
وی افزود: بر اساس اطلاعاتی که از تیم غواصی دریافت شد، فرد مفقود شده جوانی ۳۰ساله اهل گناوه است که به همراه دو نفر دیگر با یک فروند قایق موتوری، دیشب از گناوه خارج شده و در مجاورت سکوی اصلی میدان نفتی فروزان در حال غواصی بوده‌اند.

رییس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: این فرد حوالی ساعت ۳ تا ۴ صبح برای ماهیگیری از طریق غواصی زیر آب رفته و غرق می‌شود که جسدش ساعت ۱۲ ظهر در عملیات جستجوی زیرسطحی تیم غواصی در همان محدوده سکوی فروزان پیدا شد و به شناور ناجی ۹ منتقل شد.

وی ادامه داد: باهماهنگی صورت گرفته با دریابانی گناوه، جسد فرد فوت شده با یک فروند قایق موتوری به گناوه منتقل و تحویل مقامات مسئول شد.

خسروی گفت: در استعلام از پایگاه ورود و خروج دریابانی گناوه، اطلاعی از چگونگی و ساعت خروج قایق یاد شده نداشتند.

به گفته یک منبع مطلع، سرنشینان قایق برای ماهیگیری با تفنگ و از طریق غواصی به نزدیکی سکوی فروزان رفته بودند که فردی به نام مرتضی خسروی که گفته می شود اصالتا آبپخشی است به دلیل مشکل تنفسی غرق می شود.

غواصی بدون کپسول (فری دایو) بدون در نظر گرفتن استاندارها از غواصی‌های بسیار خطرناک است که برخی از صیادان غواص بومی از این روش برای شکار استفاده می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر