شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۴۸۲
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰

فکرشهر: معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: در هفت سال گذشته ۸۰۰ کیلومتر از شبکه آبرسانی این استان نوسازی شده است و  این فرصتی برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در راستای حفاظت از تاسیسات آبی است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، مهرداد ستوده در نشست با مسئولان پارک علم و فناوری بوشهر افزود: باتوجه به اینکه هدرفت آب یکی از چالش های جدی است تا پیش از آغاز به کار دولت یازدهم تنها ۳۰۰ کیلومتر از شبکه آب استان بوشهر نوسازی شده بود.

وی یادآورشد: ورود شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان بومی برای حفاظت از تاسیسات نفت و گاز و توسعه زیر ساخت‌های آب در استان ضروری است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: همچنین در این زمینه در طی ۲ سال و نیم ۶ سد افتتاح می‌شود و حجم آب‌شیرین کن استان از ۲۰ هزار متر مکعب در ۲ سال به ۱۵۰ هزار متر مکعب رسیده است.

ستوده گفت: توجه به شرکت‌های دانش بنیان و صنعت توریسم ۲ راهکار اساسی و بنیادی برای حل مساله بیکاری و اشتغالزایی در جامعه به شمار می‌روند.

وی اضافه کرد: گردشگری صنعتی بدون هر گونه آلودگی و بینیاز به سرمایه گذاری بالا است و می‌تواند وضعیت اشتغال استان را متحول کند.

ستوده با اشاره به کریدور گردشگری تعریف شده  در استان بوشهر که از حصار دیلم آغاز و تا بندو  عسلویه کشیده شده است گفت: در این مسیر که از گناوه، بندر ریگ، بوشهر، تنگستان، دشتی، دیر و کنگان می‌گذرد امکاناتی چون ساحل، بوم گردی، هتل پنج ستاره، فرودگاه و درآینده خط ریلی قرار دارد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر اعلام کرد: پذیرش ۳۰۰ گردشگر خارجی در روستاهای استان بوشهر بیانگر این است که اکنون فرهنگ استفاده از طبیعت و امکانات موجود برای توسعه صنعت توریسم  در روستاها نهادینه شده است.

وی در خصوص شرکت‌های فناور گفت: با توجه به اینکه مسئولان پارک علم و فناری با گفتمان و ادبیات شرکت‌های دانش بنیان و فناور آشنا هستند، در همین راستا تمام اختیار و مسئولیت‌ جزیره عباسک به پارک علم و فناوری واگذار شده است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان با تجدید نظر در نگاه خود باید محصولات مورد نیاز خود را از شرکت‌های دانش بنیان بومی خرید کنند.

ستوده افزود: شرکت‌های دانش بنیان باید محصولات خود را که در اجرای پروژه‌ها کاربرد دارد به استان ارائه و معرفی کنند و این وظیفه ما است که برای خرید محصول مورد نیاز، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور بومی را در اولویت قرار دهیم.

وی برضرورت استقرار شرکت‌های فناور و دانش بنیان در ناحیه و شرکت‌های صنعتی استان با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم از نظر زمین مناسب تاکید کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر