پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۴۹۸
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۲

فکرشهر: نماینده دشتستان با نامه ای به وزیر نفت، پیرامون اتفاقات اخیر در میدان گازی پارس جنوبی و حذف نیروهای سابق و استخدام بدون ضابطه افراد جدید به وزیر نفت نامه نوشت.

به گزارش فکرشهر، متن نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای مهندس زنگنه
وزیر محترم نفت

با سلام و احترام

به استحضار می رساند با توجه به انتقال قریب‌ الوقوع طرح‌های توسعه ای خاتمه یافته  میدان گازی پارس جنوبی به شرکت ملی گاز ایران، بسیاری از نیروهای بومی در دیسیپلین های فنی و مهندسی و نیز خدمات اداری و عمومی در طی سالیان اجرای طرح‌ها با پیمانکاران اصلی و فرعی فازها همکاری داشته و تجارب ارزشمندی را نیز کسب نموده اند و این در حالی است که پس از انتقال طرح‌های مذکور به مجتمع گازی پارس جنوبی، این نیروهای توانمند بومی ترخیص و بیکار شده اند و در عوض بهره برداران، نسبت به جذب جدید نیروهای انسانی مورد نیاز خود از افراد غیربومی اقدام و با هزینه‌های کلان و آموزش مجدد نسبت به توانمندسازی نیروهای جدید اقدام می نمایند یا با مکانیسمی ناعادلانه، غیرشفاف و تحت تأثیر فشارهای فراقانونی گزینش می کنند. متأسفانه این وضعیت و عدم بکارگیری نیروی بومی در مجتمع های پتروشیمی هم به وفور دیده می شود. این مسئله طی سالیان اخیر تبعات منفی اجتماعی و امنیتی در پی داشته و موجب نارضایتی شدید مردم شریف و جوانان متخصص استان بوشهر شده است. 

پرواضح است استفاده از ظرفیت حداکثری نیروهای با تجربه طرح‌های توسعه در تأسیسات بهره برداری، صرفه‌جویی در زمان و هزینه و افزایش کیفیت دانش و تجربه برای صنعت نفت را به دنبال خواهد داشت و در حال حاضر علاوه بر این نیروهای تخصصی مجرب و خدماتی، دیگر نیروهای متعهد و جوان بومی و جویای کار متعلق به ساکنان همه ده شهرستان استان، شامل بوشهر، تنگستان، جم، دشتستان، دشتی، دیر، دیلم، عسلویه، کنگان و گناوه نیز هستند که سال هاست در انتظار بکارگیری و جذب در صنعت نفت در استان می‌باشند اما بنا به دلایلی غیرموجه ناشی از انحصارطلبی و پارتی‌بازی موفق به این مهم نشده اند.

همچنین طبق ماده ۴۷ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب مجلس شورای اسلامی کلیه دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارتخانه‌های نفت و نیرو، سازمان انرژی اتمی و بنگاه های اقتصادی نهادهای عمومی غیردولتی مکلف اند در طول اجرای قانون برنامه، در طرح های (پروژه‌ها) خود و در شرایط برابر به پیمانکاران بومی واجد شرایط استانی اولویت دهند و در قرارداد با کلیه شرکت ها و پیمانکاران، اولویت با بکارگیری نیروهای بومی استانی را درج و بر حسن اجرای آن نظارت کنند.

لذا از جنابعالی انتظار می رود، برای حسن اجرای این تکلیف قانونی، دستور فرمایید:

۱- شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی ضمن توقف فوری فرایند جذب اخیر نیروی انسانی، تمام نیاز خود به نیروی انسانی را با مکانیسمی عادلانه و شفاف و با بکارگیری نیروهای بومی همه شهرستان‌های استان بوشهر در تأسیسات پالایشی بهره برداری و البته فارغ از اعمال نفوذ صاحبان قدرت و ثروت و سیاست انجام دهد.

۲- شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز بر همین اساس ضمن پاسخگویی و شفافیت، نسبت به جذب و بکارگیری نیروهای بومی استان بوشهر اقدام نمایند.

۳- همچنین تأکید کنید تا زمانی که نیروی تخصصی و یا خدماتی درون استان بوشهر وجود دارد، ‌همه شرکت‌های تابعه، از جذب نیروی غیربومی، جداً پرهیز نمایند. طبیعی است که در غیر اینصورت خلاف نص صریح ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه عمل کرده و مصداق «ترک فعل» می باشند.

                                                                                                                                                                                                                                                                                            ابراهیم رضائی
                                                                                                                                                                                                 عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر و نماینده مردم شریف دشتستان در مجلس شورای اسلامی

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر