شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۵۰۶
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۲

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از احتمال وقوع گردوخاک در بخش‌هایی از خلیج فارس خبر داد و گفت: دید افقی روی دریا کاهش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر، فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز تا پایان هفته در اغلب نقاط استان شرایط جوی پایدار و آرامی برقرار است.

وی اضافه کرد: در برخی ساعات از وقت امروز و فردا در قسمت‌های مرکزی و غربی خلیج فارس سرعت وزش بادهای شمالی به طور نسبی افزایش یافته که در پی آن انتظار می‌رود در سواحل مرکزی و جنوبی استان ارتفاع موج و تلاطم دریا تا حدودی افزایش یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: طی ساعاتی از روزهای سه شنبه تا پنج شنبه به سبب وزش باد نسبتاً شدید شمالی در بخش‌های شرقی و جنوبی کشور عراق و خیزش گرد و خاک، احتمال ورود گرد و غبار به قسمت‌های شمالی خلیج فارس و کاهش موقت دید افقی روی دریا دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان غالباً صاف گاهی همراه با غبار محلی، در طول روز وزش ملایم باد و در هنگام صبح در برخی نقاط احتمال مه رقیق پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور بیان کرد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ کیلومتر در ساعت، در سواحل مرکزی و جنوبی استان ۱۰ تا ۳۴ و دور از ساحل گاهی ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: ارتفاع موج دریا نیز طی این مدت بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر، در ساعاتی از بعدازظهر در سواحل مرکزی و جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و فراساحل جنوبی گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر