پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۵۳۴
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

فکرشهر: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از ۶ شهرداری این استان به دلیل آلودگی محل‌های دفن پسماند‌ها شکایت کرده و به شماری از آن‌ها نیز برای تعیین وضعیت محل دفن پسماند خود مهلت داده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: محل‌های دفن پسماند‌ها به عنوان یکی از مکان‌های مهم و مرحله نهایی در مدیریت پسماند‌های خانگی و عادی نیازمند مدیریت اصولی است.
 
فرهاد قلی نژاد افزود: مدیریت اصولی انواع پسماند‌ها براساس قانون مدیریت پسماند، مصوب سال ۱۳۸۳ و آیین نامه اجرایی،   باید از سوی متولیان که شهرداری‌ها هستند و در قانون مشخص شده انجام شود.
 
وی عنوان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست به عنوان ناظر قانونی، پارسال فرایند ارزیابی و  نظارت لازم را با حضور بازرسان و کارشناسان محیط زیست  درمحل‌های دفن پسماند آغاز کرد.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: با تشکیل کارگروه‌های مدیریت پسماند در استانداری بوشهر و فرمانداری‌ها، اشکالات اعلام و  موضوع پسماند‌های استان به ویژه پسماند‌های عفونی و خانگی در دست پیگیری قرار گرفت.
 
وی بیان کرد: برخی از شهرداران در این خصوص اقدامات خوبی انجام دادند، ولی برخی با وجود تذکرات متعدد و تمدید مهلت، هیچ‌گونه اقدامی انجام ندادند که در این زمینه بر علیه آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شده و در حال پیگیری است.
 
قلی نژاد گفت: طبق ماده ۷  قانون مدیریت پسماند، مدیریت و دفع بهداشتی و اصولی پسماند‌های شهری از وظایف شهرداری‌ها و در روستا‌ها از وظایف دهیاران است.
 
وی افزود: مهلت سه ماهه‌ای برای ساماندهی محل‌های دفن پسماند و اخذ مجوز‌های زیست محیطی تعیین کرده‌ایم که اگر اقدامی صورت نگیرد منجر به متوقف شدن عملیات تخلیه پسماند می‌شود و شهرداران نیز تحت تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت.
 
سرانه تولید زباله در استان بوشهر بیش از میانگین کشوری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر