جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
به مناسبت هفته وقف صورت گرفت؛
کد خبر: ۷۷۵۴۸
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲

فکرشهر: خیر تنگستانی ۴۰۰ متر زمین را وقف مدرسه علمیه خواهران ریحانه النبی (س) کرد.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری حوزه از بوشهر، مدیر مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) اهرم در بیان اهمیت وقف گفت: وقف، غنیمتی برای اشاعه فرهنگ دینی است.

سلیمه بابائی نیا در تماس تلفنی با خانواده واقف مرحومه مریم عاشوری اهرمی، ضمن گرامیداشت هفته وقف گفت: یکی از آموزه هایی که در اسلام به آن بسیار سفارش شده است بخشش اموال است.

مدیر مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) گفت: خداوند متعال می فرمایند: «مثل آنان که مالشان را در راه خدا انفاق کنند به مانند دانه ای است که از یک دانه هفت خوشه بروید و هر خوشه صد دانه باشد و خدا از این مقدار نیز بر هر که بخواهد بیفزاید...»، چرا که بخشش اموال نقش مهمی در توسعه و گسترش تمدن اسلامی دارد و وقف غنیمتی برای اشاعه فرهنگ دینی است.

بابائی نیا ادامه داد: هفته بزرگداشت وقف را به همه وافقین و خیرین به ویژه خانواده عاشوری اهرمی ( آقای محمد حسن، مرحوم مجتبی و مرحومه مریم عاشوری) که از خیرین و واقفین بزرگوار حوزه علمیه هستند، تبریک و تهنیت عرض می گویم و از این خاندان بزرگ و ارجمند تشکر و قدردانی می کنم.

در ادامه این گفتگوی تلفنی، امینه ناطوری زاده دختر مرحومه عاشوری اظهار کرد: مادرم زن مومنه ای بود که در طول زندگی همیشه کاری را انجام می داد که خداوند از او راضی باشد و اهمیت زیادی به انفاق و بخشش به ویژه در حق محرومین و مستضعفین می داد.

وی ادامه داد: او نسبت به مال و دارایی هیچ وابستگی دنیایی نداشت و از این رو تصمیم گرفت کاری انجام دهد تا بعد از فوتش این صدقه و بخشش همچنان برایش باقی بماند.

به گزارش فکرشهر،  مرحومه مریم عاشوری اهرمی یک قطعه زمین به متراژ ۴۳۰ متر در شهر اهرم وقف مدرسه علمیه خواهران ریحانة النبی«س» کرد.

  تصاویر ذیل مربوط به زمان حیات مرحومه عاشوری و قبل از شیوع بیماری کرونا است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر