جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر: با توجه به جایگاه استان بوشهر در صادرات میعانات نفتی کشور در دوران دفاع مقدس، چندین بار مورد اصابت موشک و بمباران رژیم بعث قرار گرفت. در سال های اخیر با تلاش های صورت گرفته و با هماهنگی  اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان، برخی مکان این رویدادها به ثبت رسید...
کد خبر: ۷۷۵۴۹
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: با توجه به جایگاه استان بوشهر در صادرات میعانات نفتی کشور در دوران دفاع مقدس، چندین بار مورد اصابت موشک و بمباران رژیم بعث قرار گرفت. در سال های اخیر با تلاش های صورت گرفته و با هماهنگی  اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان، برخی مکان این رویدادها به ثبت رسید.

 

بیمارستان زیرزمینی در دوران دفاع مقدس

به گزارش «فکرشهر»، از جمله مکان این رویدادها نیروگاه اتمی بوشهر، کشتی تجاری کره ای(کشتی سوخته) در سواحل جزیره خارگ، ناو کهنموی نیروی دریایی، محوطه یادمان شهدای گمنام جزیره خارگ و بیمارستان زیر زمینی خارگ است که  مورد تهاجم و اصابت موشک قرار گرفت.

در نهایت، بیمارستان مدافعان خلیج فارس که در ایام دفاع مقدس کار درمانی را در جزیره انجام می داد واجد شرایط ثبت آثار ملی دفاع مقدس شد.

 

نماینده سازمان میراث فرهنگی در جزیره خارگ عنوان کرد: جزیره خارگ یکی از نقاط مهم و میراث دار مقاومت ۸ ساله اهالی جزیره خارگ است.
 
علی جوکار به «فکرشهر» گفت: با تلاش های مستمر صورت گرفته بیمارستان مدافعان خلیج فارس که در ایام دفاع مقدس کار درمانی  را در جزیره انجام می داد واجد شرایط  ثبت آثار ملی دفاع مقدس شد. 


 
وی افزود: این پروژه که طی چند ماه گذشته، تامین اعتبار و انتخاب پیمانکار آن صورت گرفته بود، روز گذشته روند اجرایی خود را آغاز کرد.
 
وی با بیان اینکه این پروژه با  برآورد هزینه ای در حدود ۳ میلیارد ریال  در دست اجراست، تصریح کرد: در مرحله اول، کار در کلیسای نسطوریان با محوطه سازی و پاکسازی محوطه آن آغاز شد و در ادامه گور معبدهای پالمیران، محوطه کتبیه هخامنشی و قنات ها در دستور کار قرار دارد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر