جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۵۶۳
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶

فکرشهر: فرماندار دیلم گفت: احداث راه روستایی "بیدو" در مسیر این شهرستان به گچساران برای دسترسی به تاسیسات گازی و نفتی مستقر در این منطقه و پدافند غیر عامل ضروری و دارای اهمیت بالایی است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد دشتی روز سه شنبه در بازدید از این پروژه افزود: این  پروژه  از منابع ملی لایحه بودجه دولت در سال جاری توسط معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری تامین اعتبار شده و در دست اجرا است.

وی اظهارداشت: عملیات اجرای مرحله اول این پروژه با توجه به تامین اعتبار اولیه آن به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال توسط معاونت توسعه روستایی مناطق محروم کشور و ابلاغ  به اداره کل راهداری و حمل و نقل روستایی با اولویت اجرای ابنیه در هفته دولت امسال آغاز شد.

دشتی گفت: در فاز اول این پروژه ۱۳ ابنیه در دهانه‌های ۱،۲،۳ و ۵ متری با ۴۹ میلیارد ریال اعتبار توسط شرکت آفتاب برج میعاد طرف قرارداد با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در دست اجرا است.

وی بیان کرد: طول این راه بیش از هفت کیلومتر  و عرض آسفالت آن ۶ متر با دوطرف شانه های ۱.۵ متری پیش‌بینی شده‌است.

دشتی ادامه داد: این جاده به لحاظ کارکرد روستایی در کوتاه‌ترشدن اتصال روستاهای شمالی بخش مرکزی بویژه بنه خاطر، کنارکوه، بیدو و عامری به محور دیلم-گچساران  و  چهارراه بی بی حکیمه بسیار حایز اهمیت است.

فرمانداردیلم خاطرنشان کرد: امیدواریم این محور تا پایان عمر دولت دوازدهم  درصورت تامین اعتبار فاز دوم شامل عملیات خاکی و اجرای روکش آسفالت بهره برداری شود.

وی یادآورشد: مطالعات این پروژه  دوبار در سال‌های قبل و گذشته توسط ادارات کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان بوشهر از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان دیلم تامین اعتبار و انجام شده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر