سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۶۰۸
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۳

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: با تشکیل انجمن مردم نهاد مطالعه و اندیشه این شهرستان متشکل از اندیشمندان و پژوهشگران، امیدواریم منشا تحول عظیمی در شناساندن و معرفی ظرفیت‌های منطقه باشد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامرضا مهرجو روز چهارشنبه در نشست اهدای پروانه فعالیت انجمن مطالعه و اندیشه این شهرستان افزود: شهرستان دارای پیشینه تاریخی، فرهنگی، جغرافیای و اقتصادی بسیار قوی است که با تشکیل این انجمن می‌توان در معرفی و شناساندن این پیشنیه با محوریت مستندسازی بهره لازم برده شود.

وی اضافه کرد: جمع‌آوری مستندات تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هر منطقه از جمله کارهایی است که به مطالعه و پژوهش در منطقه کمک می‌کند تا بر اساس این مزیت‌ها نظام برنامه‌ریزی توسعه برای منطقه تبیین و تعریف شود.

فرماندار گناوه افزود: استان بوشهر و شهرستان گناوه به‌رغم داشتن سرمایه‌ و ظرفیت‌های بی‌نظیر بویژه از لحاظ سرمایه انسانی قوی، در زمینه مستندسازی دارای ضعف‌هایی هستند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر هیچ اطلس یا اطلاعات جامع و کاملی از شهرستان‌ و تاریخ و فرهنگ آنها وجود ندارد و اگر در این زمینه کتاب‌هایی نوشته شده بسیار مختصر بوده‌است.

مهرجو گفت: شهرستان گناوه دارای ظرفیت‌های زیادی است که باید بخوبی معرفی شوند که نیاز به مطالعات منطقه‌ای با حضور نیروهای علمی و پژوهشی بشدت احساس می‌شود.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی با انجمن مطالعه و اندیشه شهرستان گناوه همکاری کنند تا کار پژوهشی و تحقیقی کامل و جامعی در این زمینه انجام شود.

مسئول انجمن مردم نهاد مطالعه و اندیشه گناوه گفت: گناوه دارای ناگفته‌های فراوان در حوزه‌های مختلف و فعالیت‌های گذشته، شکل گیری محلات، نوع اقتصاد گذشته و حال و غیره است که همه اینها دست به دست هم داد تا به فکر تشکیل انجمنی باشیم که تاریخ شفاهی منطقه را به صورت مکتوب درآورد.

غلامرضا کرمی افزود: یکی از نکاتی که باعث شد تا این انجمن تشکیل شود مکتوب کردن تاریخ و فرهنگ گناوه است.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه کار تیمی و گروهی در زمینه تحقیق و پژوهش مغفول مانده است، امیدواریم در این انجمن، محققان، پژوهشگران و نویسندگان را دور هم جمع کنیم که اثرات مطلوب‌تر، جامع‌تر و کامل‌تری داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر