جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۶۷۵
جمعه ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

فکرشهر: فرماندار دیلم گفت: ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای آسیب دیدگان حادثه آتش سوزی بازار ساحلی این شهر اختصاص یافت.

به گزارش فکرشهر و به نقل از صدا و سیما، احمد دشتی افزود: در پی حادثه آتش سوزی بازارچه ساحلی این شهر که عمده کاسبان آن قشر ضعیف جامعه هستند و با تلاش خود موفق به تهیه مکانی مناسب برای کسب و کار شده بودند، همه مردم تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفتند.

وی گفت: بازارچه ساحلی به طور کل دچار آتش سوزی شد و چیزی از آن باقی نماند و ممر درآمد عده زیادی دچار آسیب شدید شد.

او، با اشاره به اینکه بازاریان نیازمند حمایت مالی هستند، ادامه داد: طبق برآورد کارشناسان ما و نمایندگان بازاریان نزدیک به ۵۸۰ میلیارد ریال خسارت به بازارچه ساحلی دیلم وارد آمده است.

 سرنوشت بازارچه سوخته دیلم در پس، اما و اگر‌ها

 معاون اعتبارات و امور بین الملل بانک سینا هم گفت: ما به دستور رئیس بنیاد مستضعفان کشور که استاندار بوشهر به او نامه نوشته است، برای مساعدت لازم کنار مردم خواهیم بود.

حمدالله جمالى افزود: تاکید شده است که در سریع‌ترین زمان ممکن اقشار آسیب دیده حمایت شوند تا بازار دیلم دوباره فعال شود و اشتغال مردم متوقف نشود.

در این نشست امام جمعه و معاون عمرانی فرماندار دیلم هم به ارائه مشکلات پرداختند.

در این نشست مقرر شد، تسهیلات قرض الحسنه با سود ۲ درصد برای اقشار آسیب دیده در نظر گفته شود که پس از هماهنگی‌های لازم و ارائه برنامه برای پرداخت از سوی فرمانداری شهرستان به مرحله اجرا می‌رسد.

همچنین اعلام شد، در مجموع تسهیلاتی تا سقف ۲۴۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است و فرایند پرداخت تسهیلات بانک سینا پس از تشکیل کارگروه و راستی آزمایی افراد پرداخت خواهد شد و سپس وظیفه نظارت بر هزینه کرد نیز بر عهده کارگروه است.

ایجاد تنفس سه ماهه برای پرداخت اولین قسط بانکی پس از ارائه تسهیلات داده خواهد شد.

برای دریافت وام به ازای هر ۴۰ میلیون تومان یک ضامن نیاز است.

بازارچه ساحلی دیلم در شمال استان بوشهر ۱۰ مهر آتش گرفت و دارایی ۲۰۰ مغازه و به تعبیری ۱۶۰ مغازه در مدت کوتاهی خاکستر شد.

گذران زندگی ۲۵ درصد مردم این شهر به نوعی با این بازارچه گره خورده بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر