جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در گفت و گوی اختصاصی مطرح شد:
فکرشهر - مهناز ایلانی: شهردار برازجان می گوید طبق توافقاتی که بین وزارت نیرو و وزارت کشور انجام شده، تامین روشنایی میادین، پارک ها و بولوارها توسط شهرداری ها و تامین روشنایی کوچه ها و معابر که محورهای شهری هستند، توسط اداره برق باید انجام شود...
کد خبر: ۷۷۸۶۲
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۲

فکرشهر - مهناز ایلانی: شهردار برازجان می گوید طبق توافقاتی که بین وزارت نیرو و وزارت کشور انجام شده، تامین روشنایی میادین، پارک ها و بولوارها توسط شهرداری ها و تامین روشنایی کوچه ها و معابر که محورهای شهری هستند، توسط اداره برق باید انجام شود.

محمدحسن محمدی در گفت و گوی اختصاصی با «فکرشهر» به برخی سوالات، مشکلات و دغدغه های مخاطبین «فکرشهر» پاسخ داد و درباره وضعیت روشنایی و علایم ادامه خیابان بهداشت محله حسین آباد که به تازگی احداث شده، گفت: طبق توافق بین وزارت نیرو و وزارت کشور روشنایی خیابان های جدید التاسیس، کوچه و معابر بر عهده اداره برق است‌.

وی ادامه داد: ضمن این که این خیابان خارج از محدوده شهری برازجان است و جزو شهر نیست، اما اگر به علایم  راهنمایی و رانندگی خاصی نیاز داشته باشد، شهرداری اقدام خواهد کرد و علایم را نصب می کند، هر چند به نظر نمی رسد علایم خاصی نیاز داشته باشد.

مهندس محمدی از برنامه شهرداری برای روشنایی خیابان شریعتی نیز خبر داد و افزود: پایه های برق خریداری شده و به زودی روشنایی این خیابان انجام خواهد شد.

شهردار برازجان در پاسخ به این سوال «فکرشهر» که برخی کوچه های منتهی به آرامستان هنوز خاکی هستند و با توجه به شرایط کرونا و وجود گرد و خاک، ساکنین ناراضی هستند، توضیح داد: آسفالت کوچه های سطح شهر مراحلی دارد. ابتدا از طرف شهروندان درخواست داده می شود.سپس کارشناسی می شود و اندک مبلغی بسته به متراژ کوچه ها و تعداد خانه ها به عنوان همیاری از سمت متقاضیان پرداخت می شود. تاریخ زده می شود و تاریخ، مبنای نوبت دهی است. پس از آن که نوبت آسفالت کوچه رسید،آسفالت خواهند شد. ضمن این که کوچه های اطراف آرامستان که در آن هیچ در و منزلی وجود نداشته باشد، تا پایان سال با هزینه شهرداری آسفالت خواهند شد.

وی با بیان این که «همین چند وقت پیش نیز تعدادی از گذرها و کوچه های محدوده آرامستان را آسفالت کردیم»، افزود: ممکن است کوچه های باقی مانده نیز در نوبت و بودجه امسال باشند.

شهردار برازجان یاد آور شد: آسفالت برخی کوچه و خیابان ها، آسفالت جایگاه نماز میت، نصب تابلو شرح نماز میت، نصب سایه بان و صندلی از جمله اقدامات شهرداری برای آرامستان شهر بوده است.

محمد حسن محمدی درباره آسفالت هایی که پس از حفاری اداره ها توسط آن ها انجام می شود و همگی بی کیفیت و غیر استاندارد هستند، نیز، گفت: دوباره کاری ها به هیچ عنوان کیفیت اصلی را ندارند و آسفالت ها استاندارد نیستند و ممکن است چند سانت بالا تر یا پایین تر باشند. چون دوباره کاری انجام داده اند.

وی تاکید کرد: بهترین راه حذف این نوع آسفالت ها، هماهنگی دستگاه های اداری و حفار برای جلو گیری از دوباره کاری است که این کار واقعا سخت است.

شهردار برازجان توضیح داد: به طور مثال هنگامی که می خواهید گذری را آسفالت کنید، از همه دستگاه های اداری استعلام می گیرید. اداره ای می گوید برنامه ای برای این گذر دارد اما اکنون بودجه ندارد و آن را به سال یا سال های آینده موکول می کند.از طرف دیگری هم مردم فشار می آورند و می خواهند آسفالت شود. برای حل مشکل مردم کار انجام می شود و بعد حفاری دارد و... تا وقتی این مشکل حل نشود، وضعیت همین است.

محمدی افزود: انجام مجدد آسفالت مناطقی که حفاری انجام می شود، به عهده اداره ای است که حفاری کرده است؛ هر چند سال های گذشته این کار با شهرداری بود، اما چند سالی است که آسفالت دوباره با خود اداراتی است که حفاری می کنند.

او گفت که علاوه بر خود دستگاه حفار، شهرداری و دفتر فنی استانداری هم بر آسفالت دوباره نظارت دارند، اما باز آن طور که باید نیست و دوباره کاری، کیفیت اصلی را ندارد.

شهردار برازجان درباره نبودن سطل زباله در برخی خیابان های سطح شهر نیز گفت: تعدادی از خیابان ها قبلا سطل داشتند و پس از آنکه موزاییک کاری شدند، مجدد نصب نشده و تعدادی از سطل ها نیز به سرقت می روند‌.

وی اضافه کرد: در نظر داریم برای برخی از خیابان ها، علاوه بر سطل زباله، نیمکت نیز نصب کنیم که پس از نیازسنجی و برنامه ریزی، انجام خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر