جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۹۳۸
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

فکرشهر: مدیر کارخانه سیمان دشتستان گفت: علت توقف تولید و کاهش عرضه محصول این کارخانه در روزهای اخیر در دست اجرا بودن تعمیرات سالانه است.

به گزارش فکرشهر، مسعود حبیبیانی در گفت و گو با ایرنا، افزود: تعمیرات اساسی کارخانه سیمان دشتستان که تامین کننده بخش عمده‌ای از نیاز استان بوشهر و منطقه است از ۲۶ مهرماه سال جاری آغاز و روند تولید آن متوقف شده‌است.

وی اضافه کرد: این تعمیرات پنج ماه قبل باید انجام می‌شد اما به دلیل اینکه سیمان در منطقه مورد نیاز بود، تا جایی که ممکن بود تعمیرات عقب افتاد طوریکه در مهرماه دیگر کارخانه امکان تولید سیمان نداشت و به همین دلیل تعمیرات شروع شد.

حبیبیانی بیان کرد: حدود ۲۵ روز زمان برای تعمیرات پیش بینی شده بود ولی با توجه به اینکه تولید سیمان اولویت نیاز استان و منطقه است، زمان تعمیرات به ۱۸ روز کاهش یافت.

مدیر کارخانه سیمان دشتستان افزود: در زمان حاضر ۳۵۰ نفر در حال انجام عملیات تعمیرات کارخانه هستند و دراین تعمیرات همه خط تولید تا سنگ شکن و دپارتمان پخت تعمیر می‌شود.

وی ادامه داد:  ۶۰ درصد تعمیرات این کارخانه انجام شده و سعی می‌شود بموقع پایان یابد.

حبیبیانی گفت: پیش از تعمیرات این کارخانه حدود ۱۴ هزار تن سیمان ذخیره شده بود که با آغاز تعمیر به مرور وارد بازار شده و این روند ادامه دارد و سعی می‌شود، هیچ روزی تحویل سیمان متوقف نشود.

وی اظهارداشت: در زمان حاضر افزایش میزان سیمان تحویلی از طرف کارخانه سیمان دشتستان مقدور نیست و سعی می‌شود با اتمام تعمیرات روند معمول تولید سیمان براساس ظرفیت که روزانه بین سه هزارو ۵۰۰ تا چهار هزار تن است، انجام شود.

هم اکنون استان بوشهر روزانه به پنج هزار تن سیمان نیاز دارد این درحالی است که سه کارخانه ساروج، دشتی و دشتستان این استان علاوه بر کلینکر در مجموع هر روز بیش از ۱۰ هزارتن سیمان تولید می‌کنند.

باوجود نیاز ضروری پروژه‌های عمرانی و تولیدی و ساخت و سازهای مردم استان بوشهر به سیمان اما در روزهای اخیر بخش عمده تولید سیمان ۲ کارخانه ساروج کنگان و دشتی به خارج کشور صادر می‌شود. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر