جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر برخورد قانونی قاطع با متعرضین به اراضی دولتی گفت: بنگاه‌های متخلف باید پلمب شوند...
کد خبر: ۷۸۱۶۴
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۴

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر برخورد قانونی قاطع با متعرضین به اراضی دولتی گفت: بنگاه‌های متخلف باید پلمب شوند.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، مهرداد ستوده  در نشست کارگروه استانی مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز در دشتستان اظهار داشت: در صورتی که مقابله جدی را در موضوع زمین‌خواری نداشته باشیم و اقدامات لازم انجام نشوند تبعات بدی را برای آیندگان خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم اقدام بموقع برای صیانت از اراضی ملی افزود: در قبال اراضی دولتی و منافع مردم تعهد داریم و باید با هم افزایی و اقدامات به موقع مانع از تعرض به این اراضی شویم.

عزم جدی برای مبارزه با زمین خواری

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بیان کرد: در همه نقاط استان هر جا که عزم جدی برای مبارزه با زمین خواری بوده اقدامات خوبی انجام شده و نتایج مطلوبی گرفته‌ایم.

وی تاکید کرد: موارد متعددی هم بوده که با وجود پیچیدگی و سختی کار ولی با همکاری نهادهای امنیتی، انتظامی، اطلاعاتی و حوزه معاونت عمرانی استانداری به نتایج مطلوبی منجر شده است.

ستوده با بیان اینکه در موضوع زمین خواری، نقش شهرداران و دهیاران می‌تواند حیاتی باشد، اضافه کرد: یکی از ملاک‌های ارزیابی سالانه و اختصاص اعتبار به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها عملکرد ایشان در مبارزه با زمین خواری و همکاری با شورای حفظ حقوق بیت المال و کارگروه استانی مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز است.

شناسایی ۱۳۰ بنگاه متخلف

معاون استاندار بوشهر تصریح کرد: با هر مدیری که در مبارزه با زمین خواری کوتاهی کند و واحد حقوقی آن دستگاه از عملکرد مناسبی برخوردار نباشد برخورد قانونی خواهیم کرد.

ستوده اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۳۰ بنگاه املاک غیرمجاز در استان شناسایی شده‌اند و سازمان صمت موظف است ضمن برخورد با این بنگاه‌ها نسبت به پلمب آنها اقدام کند.

وی افزود: تمام بنگاه‌های املاکی که مبادرت به معامله اراضی دولتی می‌کنند توسط سازمان صمت و دادگستری استان بازخواست و در صورت اثبات جرم پلمپ می‌شوند.

عدم ارائه خدمات به ساخت و سازهای غیرمجاز

معاون استاندار بوشهر گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان از ارائه خدمت به ساخت و سازهای غیرمجاز منع شده و باید از این کار جلوگیری کنند.

ستوده اضافه کرد: همه دستگاه‌های متولی، گزارشات خود را در راستای مبارزه با زمین خواری به صورت ماهیانه ارائه کنند تا در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال تصمیمات لازم برای برخورد با کسانی که چشم طمع به اراضی دولتی و مردمی دارند گرفته شود.

به گزارش «فکرشهر»، در این جلسه مدیران کل راه و شهرسازی ، امور اراضی ، اب منطقه ای ، شهردار برازجان ، بعضی از اعضای شورای تامین شهرستان ، اداره اطلاعات استان و‌ فرماندار دشتستان نظرات و برنامه های خود را ارایه دادند.

پیش از برگزاری این نشست اعضا جلسه از چند نقطه از شهر برازجان که مورد تعرض زمین خواران قرار گرفته بود بازدید کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر