چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۱۸۲
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۸

فکرشهر: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: نمایندگان دامپزشکی و گمرک کشور چین در بازدید ویدیویی از شرکت عمل‌آوری فرآورده‌های خام دامی و بسته بندی در بوشهر وضعیت بهداشتی آبزیان صادراتی از این استان به کشور خود را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مرتضی بحرانی روز دوشنبه در حاشیه بازدید ویدئویی چینی‌ها در جمع خبرنگاران افزود: این بازرسی به منظور اطمینان از تولید محصول سالم و بهداشتی و همچنین صادرات فرآورده‌های خام دامی بویژه میگوی استان بوشهر به کشور چین انجام شد تا نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یادشده در مجوز ورود صادر شده توسط آن کشور اطمینان لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: در راستای صادرات آبزیان به کشورهای مختلف یکی از کشورهای پرجمعیت که عمده صادرات آبزیان ایران به آن انجام می‌شود کشور چین است که حجم زیادی از صادرات آبزیان جهان نیز به مقصد این کشور صورت می‌گیرد.

بحرانی با اشاره به اینکه ایران استانداردهای مختلفی را از جمله کد اتحادیه اروپا و کد اورآسیا برای بحث صادرات به کشورهای مختلف دارد، اظهارداشت: کشور چین همواره یک مشتری مناسب برای بازار آبزیان استان بوشهر به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: کشور چین حساسیت‌های زیادی را در بحث ممیزی جهت صادرات آبزیان و بویژه میگو دارد و در همین راستا درخواست بازدید مجازی را از یکی شرکت‌های عمل‌آوری و بسته بندی میگوی پرورشی بوشهر داد.


بحرانی بیان کرد: محل بازدید مجازی طبق اعلام کشور چین جهت محموله‌های صادراتی از شرکت سامان تجارت اروند مستقر در شهرک صنعتی بوشهر انتخاب شد.

بحرانی افزود: سازمان دامپزشکی ایران لیستی را شامل ۲۲ شرکت عمل‌آوری و بسته بندی آبزیان که کد IR را دریافت کرده بودند به آنها اعلام کرده است.

این بازدید ویدئویی با هماهنگی سفارت ایران به صورت سه جانبه با حضور سازمان دامپزشکی کشور، اداره کل دامپزشکی استان بوشهر و نمایندگان دامپزشکی ایران و قسمت قرنطینه  دامپزشکی گمرک چین صورت گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر