پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۲۰۱
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

فکرشهر: رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: براساس بررسی‎های اولیه، عامل به گل نشستن دلفین (گونه معمولی) در ساحل بندر محمدعامری شهرستان تنگستان خفگی در تور صیادی است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محمد امین طلاب افزود: بررسی‌‏ها نشان می‎دهد که این گونه بیش از ۱۰ روز از تلف شدنش گذشته و در ساحل به گل نشسته است.

وی بیان کرد: نمونه‌برداری از این دلفین انجام شده و با مشخص شدن جواب آن جزئیات بیشتری از این گونه و نحوه تلف شدنش مشخص می‎شود.

طلاب ادامه داد: در آب‌های محدوده استان بوشهر و بویژه پارک ملی دریایی نایبند و خورها، دلفین گوژپشت و پور پویز به صورت دائم وجود دارند و سایر گونه‎ها مهاجر هستند.

دلفین گوژپشت اقیانوس هند از سال ۲۰۱۵ به عنوان گونه در معرض خطر انقراض در فهرست قرمز اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست قرار گرفته است و به واسطه حضورش در زیستگاه ساحلی با عمق کمتر از ۲۵ متر به شدت در معرض تهدید عوامل انسانی مانند ادوات صیادی قرار دارند.

وی گفت: عملیات صید و صیادی بیشترین عامل تلفات دلفین‎ها است که در این راستا صیادان باید با توجه به وجود این نوع پستانداران در آب‎های کم عمق از اقدام به صید در آب‎های کم عمق و مناطق محافظت شده اجتناب کنند.

رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حافظت میحط زیست استان بوشهر گفت: دلفین‎ها با شش تنفس دارند و گیرافتادن آن‌ها در تور‌های صیادی باعث خفگی آن‌ها در زیر آب می‌شود چراکه آن‌ها برای تنفس نیاز به بیرون پریدن به آب دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر