پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر:
کد خبر: ۷۸۲۵۲
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۲

فکرشهر: رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر خواستار رفع مشکل بازاریان دیلم شد و گفت: مشکلات اهالی دیلم در زمینه زمین و مسکن رفع شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم جمیری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای رفع مشکلات مردم دیلم تلاش‌های گسترده‌ای را داشته‌ایم و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: برخی از مشکلات شهرستان دیلم را در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی و سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن دنبال کردیم و ضمن طرح مسائل مردم خواستار رفع مشکلات آنها شدیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افزایش غیرمتعارف و گرانی افسارگسیخته قیمت زمین و مسکن در بندر دیلم از مشکلات اساسی است که باید با جدیت دنبال شود.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود وزارت راه و شهرسازی باید از طریق طرح‌هایی مانند اقدام ملی مسکن، ایجاد تعاونی‌های مسکن و یا واگذاری زمین به محرومین، مشکل تقاضا و گرانی مسکن در دیلم که بیش از جاهای دیگر نمود دارد را کنترل کند.

جمیری افزود: محدودیت‌های توسعه شهری و بلاتکلیفی تعداد زیادی از مردم در مالکیت زمین‌های مسکونی خود، هم باعث گرانی قیمت زمین و مسکن شده و هم مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است.

وی با اشاره به مشکلات بازاریان دیلم گفت: در حادثه آتش سوزی بازارچه ساحلی دیلم مشکلات عدیده ای برای بازاریان ایجاد شده که بازسازی و تعیین تکلیف مالکیت زمین‌های بازارچه عمده ترین مشکلی است که باید با اولویت بالا پیگیری و عملیاتی شود.

جمیری افزود: در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی بر دو نکته تاکید شد، یکی اینکه بازارچه ساحلی دیلم سال‌هاست کاربری بازارچه دارد و اولویت ما این است که این کاربری برای آنجا تثبیت شود، دوم اینکه خیلی از بازاریان همه دارایی خود را در آتش سوزی اخیر از دست داده‌اند، باید به اینها کمک شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: بهترین کمک این است که مالکیت زمین به خود آنها واگذار شود. دکتر نبیان به این موضوع نگاه مثبت داشتند و قرار شد اقدامات لازم برای تثبیت مالکیت بازاریان در زمین‌های بازارچه انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر