پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۳۶۶
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

فکرشهر: با شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه خیلی از تجمعات تعطیل شد و از طرفی این بیماری ضربه سنگینی بر پیکر ورزش شهرستان دشتی وارد کرد و بیشتر آنها را به تعطیلی کشاند.

به گزارش فکرشهر از مهر، گسترش بیماری کووید ۱۹ یا همان کرونا در سطح جامعه و به تبع آن استان بوشهر و شهرستان دشتی ضربه سنگینی بر پیکر ورزش شهرستان وارد کرد ضربه‌ای که به این زودی‌ها خوب نمی‌شود و هنوز راهکار مناسبی برای درمان آن یافت نشده است.

کرونا علاوه بر اینکه جان خیلی از افراد و عزیزان ما را گرفت توانست با تعطیلی خیلی از باشگاه‌های ورزشی معیشت و اقتصاد آنها را تحت شعاع قرار بدهد و آنها را بیکار و خانه نشین کند.

بیماری کرونا صدای زنگ ورشکستگی باشگاه‌ها را به صدا درآورده صدایی که اگر مسئولین اقدام به موقعی در جهت حل این مشکل انجام ندهند؛ بیکاری به عنوان چالش جدی مربیان تبدیل می‌شود.

تعطیلی مدرسه فوتبال و سرگردانی دانش‌آموزان

سرپرست باشگاه فرهنگی ورزشی ایرانجوان خورموج از تعطیلی مدرسه فوتبال و سرگردانی ۲۰۰ دانش آموز خبر داد و گفت: از زمان شروع این بیماری ۱۰ مربی با مدارک معتبر مربیگیری که ماهانه دستمزد می‌گرفتند بیکار شدند.

حامد منفرد افزود: در رده پایه هزینه‌های بسیار زیادی مثل قرار داد، کرایه بازیکن، البسه ورزشی، چمن، دستمزد مربیان، هزینه جاری باشگاه انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه بازیکنان هم از لحاظ بدنی و روحی دچار مشکل هستند، ادامه داد: متأسفانه هنوز هم باید هزینه کنیم و ببینیم که آیا بازی‌ها برگزار می‌شود یا نه؟ اگر کار کنیم ترس از ویروس کرونا داریم و اگر کار نکنیم عقب هستیم در کل دچار دوگانگی شدیم.

تعطیلی باشگاه‌ها بدنسازی

یکی از باشگاه داران شهرستان دشتی نیز گفت: تعطیلی باشگاه‌ها بدنسازی ضررهای زیادی به ما وارد کرده است که جبران آن بسیار سخت و دشوار است.

عبدلی افزود: این تعطیلی‌ها در راستای سلامت ورزشکاران و مردم است ولی ما باشگاه داران که زیر بار قرض و اقساط هستیم باید چه کار کنیم.

وی ادامه داد: پرداخت کرایه ماهانه و فشار معیشتی سختی‌ها ما را دوچندان کرده و از طرفی مربیان ما نیز بیکار و خانه نشین شدند.

مشکلات بانوان ورزشکار

یکی از بانوان ورزشکار شهرستان نیز گفت: با شیوه بیماری کرونا مشکلات ما در حوزه ورزش سخت و سخت‌تر شد به طوری که با تعطیلی باشگاه‌ها باید هزینه کرایه از کیف شخصی پرداخت کنیم، که در این شرایط اقتصادی تحقق آن بسیار سخت است.

محمودی افزود: انتظار داریم مسئولین حمایت بیشتر از ورزشکاران انجام دهند تا آنها بیشتر از این متضرر نشوند.

کرونا بیشترین ضرر را به ورزش زد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دشتی نیز گفت: از زمان شیوع این بیماری تاکنون تعداد زیادی از باشگاه‌های ورزشی تعطیل که باعث متضرر شدن آنها شده‌اند.

بهرام عباسی افزود: در همین راستا تمامی اماکن ورزشی و باشگاه‌های خصوصی تعطیل شده‌اند که هر کدام به صورت اجاره‌ای ماهانه بین یک میلیون تا دو میلیون اجاره پرداخت می‌کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دشتی بیان کرد: ۳۰ باشگاه بدنسازی در سطح شهرستان وجود دارد که هر باشگاه یک یا دو مربی در آن فعالیت داشتند که همه آنها کار خود را از دست دادند.

عباسی ادامه داد: برخی هم به صورت محدود فعالیت می‌کنند که کفاف پرداخت اجاره نمی‌کند از طرفی نیز دولت وام ۸ میلیونی به آنها پرداخت کرده ولی نتوانسته خسارت‌های آنها را جبران کند.

وی خاطر نشان کرد: سالن‌های ورزشی به صورت کامل تعطیل شدند؛ در یک کلام کرونا بیشترین ضرر را به ورزش وارد کرده است.

عباسی تصریح کرد: هفت مدرسه فوتبال در شهرستان وجود داشته که درآمد خوبی داشتند که امسال همه آنها تعطیل شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر