جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۳۷۵
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۴

فکرشهر: خسارت دیدگان بازارچه ساحلی دیلم تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی صندوق کارآفرینی امید و کمک قرض‌الحسنه ۲۴ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان دریافت می‌کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم گراوند ظهر شنبه در حاشیه جلسه بررسی رسیدگی به مشکلات کاسبان بازارچه سوخته دیلم اظهار داشت: مالکیت زمین اساسی‌ترین مشکل بازاریان دیلمی مالک است.

وی با بیان اینکه به راه و شهرسازی اعلام‌شده است که در دو هفته نحوه واگذاری زمین بازارچه را به مردم یا شهرداری بررسی کند افزود: گزینه پیشنهادی ما واگذاری زمین به مردم است تا پس از واگذاری ساخت شروع شود.

گراوند بیان کرد: شهردار دیلم نیز مأموریت پیدا کرد که نقشه و طراحی را برای بازسازی بازارچه ساحلی با استحکام مناسب و حفظ اصول زیبایی‌شناسی آماده کند.

وی بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید برای ساخت هر واحد ۷۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد کرد و بنیاد مستضعفان هم همان‌طور که پیش از این گفته‌شده قرار است ۲۴ میلیارد تومان به صورت قرض‌الحسنه کمک کند.

استاندار بوشهر افزود: شهرداری هزینه ایجاد سازه‌ای موقت را برآورد کند و در اختیار ما بگذارد تا از بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان برای ایجاد آن کمک گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، رئیس صندوق کارآفرینی امید، نماینده بنیاد مستضعفان، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس، مسئولان شهرستان و کاسبان حضور داشتند تا نحوه رسیدگی و جبران آسیب‌هایی که به فعالان بازارچه ساحلی دیلم وارد آمده پیگیری و بررسی شود.

بازارچه ساحلی دیلم در شمال استان بوشهر ۱۰ مهر امسال آتش گرفت و دارایی ۲۰۰ مغازه و به تعبیری ۱۶۰ مغازه در مدت کوتاهی در آتش سوخت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر