جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
ارسالی مخاطبین «فکرشهر»
فکرشهر ـ حجت دانشور: مشکل قطعی‌  تلفن ثابت و همراه و اینترنت در روستای «بیدو» بخش «ارم» شهرستان دشتستان استان بوشهر باعث گلایه‌مندی فراوان مردم روستا شده و منطقه محروم بخش ارم روستای بیدو از جمله روستاهایی است که این مشکل را بیش از سایر مناطق دارد و دانش‌آموزان این روستا بار دیگر طعم تلخ بی‌توجهی و نبود عدالت آموزشی را می‌چشند...
کد خبر: ۷۸۴۱۹
يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

فکرشهر ـ حجت دانشور: مشکل قطعی‌  تلفن ثابت و همراه و اینترنت در روستای «بیدو» بخش «ارم» شهرستان دشتستان استان بوشهر باعث گلایه‌مندی فراوان مردم روستا شده و منطقه محروم بخش ارم روستای بیدو از جمله روستاهایی است که این مشکل را بیش از سایر مناطق دارد و دانش‌آموزان این روستا بار دیگر طعم تلخ بی‌توجهی و نبود عدالت آموزشی را می‌چشند.

با توجه به اوج شیوع کرونا آموزش و پرورش به جهت حفظ سلامت دانش‌آموزان، در همان روزهای آغازین تصمیم به ادامه تحصیل از طریق شبکه مجازی گرفت که با توجه به نبودِ زیرساخت لازم برای استفاده از شبکه شاد در کشور، از همان ابتدا با اعتراض دانش‌آموزان، والدین و حتی معلمان مواجه شد، به طوری که دانش‌آموزان به طور فیزیکی در شبکه شاد حضور داشتند اما برای برقراری ارتباط مجبور بودند تا از شبکه‌های پیام رسان دیگر استفاده کنند.

علی‌رغم سختی‌ها و کاهش بازدهی یادگیری دانش‌آموزان؛ چندین ماه پایانی سال تحصیلی گذشته بدون حضور در مدارس گذشت؛ از سویی سازمان جهانی بهداشت و حتی وزارت بهداشت کشور بارها تاکید داشتند که پایان مبارزه با این ویروس مشخص نیست و باید به زندگی با آن عادت کنیم؛ اما با این حال متاسفانه طی چند وقت تعطیلات تابستان بازهم هیچ تدبیری برای استفاده از شبکه شاد و حتی دسترسی به اینترنت برای دانش‌آموزان اندیشیده نشد.

دانش اموزان روستای محروم «بیدو» بخش ارم در نبود زیرساخت‌های ارتباطی از آموزش مجازی هم محروم هستند.

دانش‌آموزان و دانشجویان روستای بیدو در بخش ارم  با شروع مراکز آموزشی با مشکلات جدی روبرو شده‌اند؛ به علت نبود اینترنت در این روستا، تعدادی از دانش‌آموزان برای مطالعه دروس خود به آبادی‌های پایین دست که اینترنت دارند، روزانه رفت‌وآمد می‌کنند.

 در سال های  گذشته دکل اینترنتی روستای بیدو که  در مرحله راه اندازی بود و اهالی این روستا مشترک تلفن ثابت بودند؛ تلفن ثابت و مخابرات این روستا جمع شده و به عبارتی تعطیل شده و رها شده و تاکنون هیچ چاره ای با وجود پیگیری‌های مداوم مسوولین محلی روستا، نتیجه‌ای حاصل نشده و در حد وعده باقی مانده است.

مردم این روستا امیدوار هستند با رفع مشکلات اینترنتی و راه اندازی مجدد دکل مخابرات، زمینه تحصیل فرزندانشان فراهم شود و در لیست جاماندگان تحصیلی قرار نگیرند.

مسوولان مربوطه باید برای رفع این مشکل اقدام جدی داشته باشند و روستای بیدو را از محرومیت اینترنت خارج کنند؛ زیرا نبود امکانات اولیه ازجمله اینترنت باعث افزایش مهاجرت از روستاها می‌شود.

همچنین روستای بیدو نیز به عدم دسترسی اینترنت اعتراض دارند که از شنبه  17 آبان 1399 بنا به تصمیم اولیا دانش اموزان از ادمه اموزش و در مدرسه بیدو باتوجه به سلیقه ای اموزش دادن تا تعین تکلیف آموزش و پرورش نسبت به این سلیقه ای آموزش دادن اعترض دارند و ادامه تحصیل  دانش آموزانشان منصرف هستند تا عدالت بر قرار شود. 

 با توجه به اینکه معلم و مدیر روستا به آموزش پرورش اعلام می کنند که حضوری به دانش آموزان درس می دهیم که متاسفانه این آموزش حضوری هم سلیقه ای است و اکثر هفته ها تعطیل است.

امیدواریم نماینده های  دولت در بخش ارم و شهرستان و استان  و مجموعه ارتباطات در شهرستان دشتستان و استان بوشهر در کوتاه‌ترین زمان ممکن چاره‌ای برای مناطق محروم از جمله روستای بیدو  داشته باشد؛ چراکه در صورت ادامه این روند شاهد کوچ و مهاجرت روستاییان و یا حتی ترک تحصیل تعدادی از آینده سازان کشور خواهیم بود که می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را به بار آورد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر