چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۷۸۴۹۹
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

فکرشهر: همـان روزهایی که شـکاف و دودسـتگی رنـگی بین طرفـداران تیم ‌ملی در آسـتانه جـام مـلت‌های آسـیا عـمیق‌تر شد، دریافـتیم که دیـگر دوران کارلوس کی‌روش در ایران تـمام شده است و نیمـکت یوزها باید به نام جدیدی خو بگیرد. ما اما تنـها دل‌بسـته به نتـایج غرورانـگیز ملی‌پوشـان‌مان که نه، عاشق رفتـارهای یک پیـرمرد پرتـغالی شده بودیم؛ جان می‌دادیم برای تیـمی که سـرمربی خـارجی‌اش یک سـاعت مـچی با طـرح پرچـم‌مان را دسـت می‌کرد و مـشت‌های گره‌کرده‌اش را نـثار رقبا. 

به گزارش فکرشهر، روزنامه وطن امروز در ادامه نوشت: تیم ملی بدون کی‌روش هم زنده ماند و بر اثر بی‌کفـایتی محض فدراسـیون با مارک ویلـموتس بلـژیکی روزگـار غـریب و سـختی را تحمـل کرد اما در نهایت ضیق وقت و دستپاچگی‌های همیـشگی باعث شد تا شـما سرمربی، تنـها امـید روزهای سخت‌مان بشوید آقای اسـکوچیچ!

شما که برای چسـباندن اتیـکت «سـرمربی ملی» روی سینه‌تان از هیچ سـازشی دریغ نکردید و بهـترین تیم ‌ملی آسـیا و بهـترین ترکیب تاریخ فوتبال ایران را تحویل گرفتید، شـاید هنوز هم نمی‌دانید چه مسؤولیت خطیری دارید!

دراگان! تو هدایت بازیکنانی را برعـهده گرفتی که بی‌محـابا در قاره اروپا تاخـت‌وتاز می‌کنند و فوتـبال کشـورهای عربی برای‌شان سرودست می‌شکند، تو مردانی را در اخـتیار داری که پیراهن سپید ایران را به خون و عرق خود آغشته می‌کنند اما به شرم هرگز! تو کسـانی را ‌داری که اسـپانیا و پرتـغال را با انبـوهی از سـتاره به زانو درآوردند و از چنگ‌اندازی به هیچ رؤیایی نمی‌ترسند. 

آقای اسکوچیچ! کاش برخلاف همه تصـورات ما محـکم بایستی و نگذاری ایـجنت‌ها و دلال‌ها برای تو و تیمت تصـمیم بگیرند، کاش خط بطـلانی بکشی بر تـمام پیش‌بینی‌های ناامیدانه ما و کاش این ‌بار در نـهایت تو و تیمت و هواداران یوزهایت برنده باشید؛ نه دیگران. 

به تو و انگیـزه‌هایت خیلی امـیدوار بودیم اما انتـخاب‌های عجیب ‌و غریب و مشاوران ناصـالح تو دیگر ما را می‌ترساند. مهره‌های سرنوشت‌سازت را بشناس و آنها را به‌ کار بگیر.

بدان که کجا ایسـتاده‌ای، بدان که وظیفه‌ات چیست و بدان برای تحقق رؤیای کدام مردم انتخاب شده‌ای؛ دراگان!

ناز یا لیست سیاه؟

در لیست جدید تیم ‌ملی فوتبال ایران برای بازی با بوسنی نفراتی غایب هستند که عدم حضور آنها نیاز به شفاف‌سازی بیشتر از سوی فدراسیون و سرمربی تیم‌ ملی فوتبال دارد. تیم ملی فوتبال ایران با هدایت دراگان اسکوچیچ قرار است دومین بازی تدارکاتی خود را پنجشنبه این هفته مقابل تیم‌ ملی بوسنی برگزار کند. لیست تیم ‌ملی در حالی روز شنبه هفته جاری اعلام شد که بازیکنان مطرح زیادی در این لیست غایب هستند. شاید مهم‌ترین غیبت‌ها مربوط به خط حمله و مهدی طارمی و سردار آزمون باشد؛ ۲ بازیکنی که در بازی دوستانه مقابل ازبکستان از سوی اسکوچیچ دعوت شده بودند. غیبت نفراتی همچون علیرضا بیرانوند، علیرضا جهانبخش و مهدی ترابی به دلیل مصدومیت یا کم بازی کردن در باشگاه‌های خود قابل پیش‌بینی بود اما درباره سردار آزمون و مهدی طارمی این قضیه تا حدودی فرق می‌کند. هر چند سردار آزمون به دلیل مشکلات جسمانی که برایش پیش آمده بود، در چند مسابقه اخیر تیم باشگاهی‌اش به میدان نرفت اما سایت این باشگاه روس هفته گذشته خبر داده بود او به تیم‌ ملی ایران دعوت خواهد شد. عدم دعوت از مهدی طارمی هم تا حدودی غیرمنتظره بود و شاید بتوان آن را به تفکرات سرمربی تیم پورتو ارتباط داد. طارمی که این فصل به تیم مطرح پورتوی پرتغال منتقل شده هنوز نتوانسته در ترکیب اصلی این تیم به میدان برود و اغلب به عنوان بازیکن تعویضی برای تیمش در دقایق پایانی بازی کرده است. «سرجیو کنسیسائو» سرمربی پورتو در یکی از نشست‌های خبری خود درباره دلیل کم بازی کردن طارمی بر غیبت ۱۵ روزه او در تمرینات پورتو به خاطر حضور در اردوی تیم ‌ملی ایران تأکید کرده بود و اینکه مدت زیادی این مهاجم ایرانی را در اختیار نداشته است. طارمی عزم خود را برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی پورتو جزم کرده و می‌خواهد هر طور شده خود را به کنسیسائو تحمیل کند. ظاهرا یکی از عوامل اصلی عدم دعوت این بازیکن به اردوی تیم‌ ملی همین موضوع بوده است تا بتواند بیشتر در تمرینات پورتو حضور داشته باشد البته تلاش او مؤثر واقع شد و یکشنبه‌شب اولین‌گل خود را با پیراهن پورتو به ثمر رساند. اسکوچیچ، سرمربی تیم‌ ملی ایران در مصاحبه روز شنبه خود اعلام کرده بود قصد استفاده از بازیکنانی چون طارمی را داشته است اما به دلایل مختلف این اتفاق رخ نداد. این موضوعی است که نیاز به شفاف‌سازی بیشتر از سوی فدراسیون و تیم‌ ملی ایران دارد. آیا بر خلاف دوران سرمربیگری کارلوس کی‌روش، عصر ناز کردن و کم‌محلی بازیکنان برای تیم ‌ملی دوباره شروع شده است!؟ آیا سرمربی تیم ‌ملی لیست سیاهی دارد که برخی بازیکنان با وجود نمایش قابل قبول در تیم باشگاهی به اردو دعوت نمی‌شوند؟

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر