پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۵۰۳
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

فکرشهر: بر خلاف دونالد ترامپ، جو بایدن جزو طبقه بسیار ثروتمند آمریکا نیست.

به گزارش فکرشهر از ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر، پس از ماه ها جنجال سرانجام نامزد دموکرات ها با شکست رقیب جمهوری خواهش به چهل و ششمین رییس جمهور آمریکا بدل شد. در حال حاضر مجموع ثروت جو بایدن و همسرش جیل بایدن حدود ۹ میلیون دلار برآورد می شود که بخش بزرگی از این ثروت از محل سخنرانی های عمومی و فروش آثار آن ها بوده است. 

بایدن از سال ۱۹۷۲ وارد زندگی سیاسی حرفه ای شد و با شکست رقیب جمهوری خواهش در انتخابات مجلس سنا به پنجمین سناتور جوان تاریخ آمریکا بدل شد. وی پس از آن نیز به مدت ۳۰ سال سناتور زادگاهش یعنی ایالت دلاویر بود. بایدن یک بار خود را فقیرترین عضو سنا خوانده بود و در بعضی مواقع خود را متعلق به طبقه متوسط معرفی می کرد. او سپس به عنوان یار انتخاباتی باراک اوباما برگزیده شد و بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ به عنوان معاون اول در هر دو دوره ریاست جمهوری باراک اوباما خدمت کرد. 

حقوق سالانه بایدن در سال ۲۰۰۹ یعنی زمانی که مجلس سنا را به مقصد کاخ سفید ترک کرد، حدود ۱۶۹ هزار دلار در سال بود اما به عنوان معاون اول حقوق وی ۳۰ درصد افزایش یافت و به ۲۲۵ هزار دلار در سال رسید. طبق اعلام نشریه فوربس، او در مدت هشت سال معاون اولی خود حدود نیم میلیون دلار دریافتی تحت عنوان مزایای بازنستگی و تامین اجتماعی داشته اما بیشتر ثروت وی مربوط به دوران پس از ریاست جمهوری اوباما بوده است. 

بایدن دو اثر مشهور دارد که یکی مربوط به سال اول معاونت وی و دیگری به نام " به من قول بده پدر' مربوط به سال ۲۰۱۷ بوده است که کتاب دوم بیش از ۳۰۰ هزار نسخه فروش داشت. 

به گفته نشریه واشنگتن پست، خانواده بایدن در یک خانه ۲۰ سال ساخت در شهر ویلمینگتون ایالت دلاویر ساکن بوده اند. آن ها این خانه را ۳۵۰ هزار دلار خریداری کردند که ارزش فعلی آن حدود دو میلیون دلار برآورد می شود. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر