جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۵۹۸
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با پیگیری‌های حقوقی و قضایی و همکاری دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی ، ۲۲۱ هکتار از زمین‌های منابع ملی شهرستان دیلم که بصورت غیرقانونی تصرف شده بود با صدور رای نهایی و قطعی به دولت بازگردانده شد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم، غلامرضا منتظری افزود: این زمین‌ها که ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است به صورت غیرقانونی از سوی فردی مشخص تصرف شده بود که با پیگیری‌های مستمر این اداره کل و شهرستان دیلم منجر به صدور حکم قطعی به نفع دولت شد.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان بوشهر افزود: این عرصه شامل پنج قطعه ۲۲۱ هکتاری منابع ملی است که 96 هکتار آن در سال۹۴، به شرکت‌های نفتی منطقه واگذار شده بود و مابقی اکنون در اختیار منابع طبیعی شهرستان دیلم قرار دارد.

به گزارش ایرنا، وی گفت:  حفاظت بهینه از عرصه‌های ملی و برخورد قاطعانه با متصرفان متخلف، از  اولویت‌های نخست این اداره کل است و  به شدت برخورد می‌شود.

منتظری ادامه داد: یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دیلم به طور مستمر در عرصه‌های منابع طبیعی، دارای  اکیپ‌های گشت و مراقبت  است و با قاطعیت با زمین‌خواری برخورد می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: تجاوز به منابع طبیعی، تجاوز به سرمایه‌های کشور و حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده است.

وی افزود: زمین‌خواران بدون درنظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌های قضایی، انتظامی و امنیتی  الزامی است.

منتظری  از همکاری دستگاه‌های قضایی و انتظامی و شهروندان، تشکل‌های غیردولتی و نهادهای مرتبط جهت تملک اراضی دولتی و جلوگیری از زمین‌خواری سودجویان در استان بوشهر و شهرستان دیلم تقدیر کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر