پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۶۲۶
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۹

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مطابق بخشنامه وزارت آموزش وپرورش،آموزش‌های مجازی برای دوره ابتدایی چهار تا پنج ساعت ۲۵ و ۳۰ دقیقه‌ای و برای دوره متوسطه نیز سه یا چهار ساعت ۳۵ دقیقه‌ای تعیین شده براین اساس هرگونه برگزاری آزمون در خارج از این ساعت‌ها ممنوع است.

به گزارش فکرشهر و به نقل ا ایرنا، علیمراد کرمی در اجلاس روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر افزود: براین اساس اگر معلمی در خارج از ساعت تعیین شده آزمون و یا کلاسی برگزار کند مطابق قانون با او برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی جامعه، در این شرایط خاص ضروری است در اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی انعطاف بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: همه مدیران مدارس باید با تدوین اطلس آموزشی، برنامه ریزی لازم را برای موقعیت‌های مختلف آموزشی داشته باشند و نداشتن اطلس آموزشی از هیچ مدیری قابل پذیرش نیست.

کرمی افزود: اگر چه اولویت ما آموزش حضوری است اما با مصوبه ستاد کرونا و برای حفظ سلامتی دانش آموزان و فرهنگیان، در هفته‌های اخیر آموزش حضوری تعطیل و این تعطیلی در هفته آینده نیز ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت: فعالیت مدرسه‌های استان در کارگروه ویژه شاد در اداره کل رصد می‌شود در همین راستا این کارگروه باید در شهرستان‌ها و مناطق تشکیل شود تا با بررسی فرایند آموزش و برطرف کردن مشکلات، زمینه تقویت آموزش مجازی را فراهم کنند.

وی گفت: گروه‌های آموزشی با ارزیابی مستمر کلاس‌های حضوری و مجازی می‌توانند نقشی موثر در کاهش مشکلات آموزشی داشته باشند.

کرمی اضافه کرد: در دوره پساکرونا با مشکلات آموزشی، آسیب‌های اجتماعی، مشکلات تربیتی، خانوادگی و چاقی روبرو می‌شویم به همین دلیل باید با دوری از روزمرگی، برنامه ریزی لازم برای کاهش مشکلات پسا کرونایی داشته باشیم تا جامعه و دانش‌آموزان به آسیب‌های کمتری دچار شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: باید با بازنگری در شیوه‌های آموزش مشاوران، آنها را به دانش روز مجهز کرده تا بتوانند نقش مهم خود را در دوره پساکرونا به خوبی ایفا کنند.

وی با اشاره به شروع پروژه ملی کنترل وزن و چاقی(کوچ) در استان بوشهر اظهار کرد: اجرای موفق این پروژه سلامت محور می‌تواندآثار بیماری جسمی و روانی در دانش آموزان را کاهش دهد و از همه مربیان تربیت بدنی و مراقبان سلامت انتظار می‌رود این پروژه را با دقت و تلاش اجرا کنند.

کرمی از تبدیل وضعیت ۳۰ درصد از نیروهای حق التدریس به پیمانی در آذرماه خبر داد و گفت: وزارت آموزش و پرورش به دنبال این است که تا پایان دولت تدبیر و امید همه نیروهای حق التدریس استخدام شوند و امید می‌رود این مهم محقق شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به برگزاری ششمین اجلاسیه استانی نماز در سال جاری گفت: آموزش و پرورش استان در راستای تقویت فرهنگ نماز، ۱۸ پیش اجلاسیه در شهرستان‌ها و مناطق برگزار می‌کند که نخستین پیش اجلاسیه ۲۸ آبان در شهرستان دشتستان است.

وی اظهارامیدواری کرد: انتظار می‌رود برگزاری این اجلاسیه‌ها گامی موثر در راستای تعمیق فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر