پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۶۸۷
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷

فکرشهر: رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: مرمت و بازسازی بناها و عمارت‌‎های تاریخی بوشهر در اولویت این شورا قرار گرفته و در این زمینه عمارت تاریخی بیلیارد تا هفته بوشهر امسال با کابری فرهنگی مورد بهره‎بردرای قرار می‌گیرد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، داریوش پوربهی درحاشیه بازدید اعضای شورا و شهردار از این عمارت افزود: یکی از راهکارهای باز زنده‌سازی بافت فرهنگی تاریخی شهر بوشهر مرمت و بهسازی بناهای ارزشمند است. 

وی بیان کرد: برای احیای ساختمان‌های تاریخی بافت در شورای سوم با خرید ساختمان عمارت بیلیارد و خانه مشروطه موافقت شد اما با وجود بودجه‌هایی که برای بهسازی این دو ساختمان اختصاص داده شد بهسازی آنها تاکنون به اتمام نرسیده‌است.

پوربهی ادامه داد: عمارت بیلیارد با قدمت ۱۵۰ ساله و معماری بسیار زیبا کاربری بسیار خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی دارد.

وی عنوان کرد: در بررسی مسائل و مشکلات آن مشخص شد بخش عمده‎ای از کار  مرمت و بهسازی صورت گرفته است.

پوربهی با تاکید بر تکمیل پروژه و رفع ایرادهای آن اظهار کرد: امیدواریم با حل مشکل پیمانکار عملیات اجرایی این ساختمان تا ۲ ماه آینده به اتمام برسد و در هفته نکوداشت بوشهر شاهد افتتاح این عمارت باشیم.

وی ادامه داد: هم اکنون سقف ساختمان مشروطیت به عنوان سومین خانه مشروطه در ایران تخریب و به ویرانه‌ تبدیل شده‌است.

پوربهی افزود: قرار است شهردار یک گزارش کامل از وضعیت این پروژه تهیه و به شورا ارائه کند و با تایید طرح و  اختصاص بودجه  عملیات مرمت و بهسازی این ساختمان تاریخی نیز آغاز شود.

۱۸ اسفند ماه سالروز تاسیس مدرسه تاریخی سعادت به عنوان روز بوشهر نام‌گذاری شده‌است و به همین مناسبت هرساله از ۱۲ تا ۱۸ این ماه برنامه‌هایی فرهنگی تحت عنوان هفته بوشهر برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر