جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۷۳۸
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی در چند سال اخیر یکهزار میلیارد تومان اعتبار برای شیرین سازی ۱۲۰ هزار مترمکعب آب دریا دراین استان سرمایه‌گذاری شده‌است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالحمید حمزه پور روز شنبه در نشست بررسی چگونگی آبرسانی به شهرها و روستاهای استان و گذر از آخرین تابستان قرن ۱۴ افزود: اجرا و بهره‌برداری از این پروژه‌ها نقشی مهم در کاهش مشکلات کم آبی و پایداری منابع این استان دارد.

وی احداث آب شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر را از جمله پروژه‌های شاخص تامین آب  استان بوشهر عنوان کرد که با بهره‌برداری از آن پایداری آب بوشهر به ۷۰ درصد می‌رسد.

حمزه پور با اشاره به احداث آب شیرین کن ۱۷ هزار مترمکعبی برازجان مرکز شهرستان دشتستان گفت: در زمان حاضر آب شیرین کن ۲۸ هزار مترمکعبی سیراف - جم از جمله دیگر پروژه‌های مهم استان بوشهر به شمار می‌رود که با بهره‌برداری از آنها مشکل کم آبی دیرینه شهرستان‌های دشتستان و جم برطرف می‌شود.

حمزه پور با اشاره به اجرای آب شیرین کن‌های روستایی در استان بوشهر گفت: در تابستان امسال آب شیرین کن ۶۰۰ مترمکعبی نوار ساحلی دشتی افتتاح و مشکل کم آبی بخش قابل توجهی از روستاهای نوار ساحلی این منطقه حل شد.

وی با اشاره به پشت سر گذاشتن موفق تابستان گرم امسال با کمترین مشکل اضافه کرد: بازسازی و تجهیز چاه‌های جدید، نوسازی خطوط انتقال و به روز کردن ایستگاه پمپاژ خط کوثر به تولید ۲۰۰ لیتر برثانیه آب در تابستان امسال در این استان انجامید.

به گفته حمزه پور اجرای این اقدام‌ها با وجود گرمی هوا، افزایش ۳۰ درصدی مصارف شهری و روستایی به دلیل شیوع ویروس کرونا و خانه نشین شدن مردم باعث شد تابستانی با کمترین مشکل در زمینه آبرسانی را پشت سر بگذاریم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد آب آشامیدنی این استان از استان‌های همجوار (۶۰ درصد از خط انتقال از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد و ۲۰ درصد از شهرستان کازرون استان فارس ) و ۱۲ درصد نیز از منابع داخلی و آب شیرین کن‌های بوشهر و کنگان تامین می‌شود که با توسعه زیرساخت‌ها و تلاش کارکنان شرکت آب و فاضلاب، تابستان امسال با کمترین مشکل سپری شد.

حمزه پوربا اشاره به گرانی آب تولیدی در استان بوشهر ادامه داد: در زمان حاضر علاوه بر صرف هزینه‌های زیاد برای تامین آب مورد نیاز استان از استان‌های همجوار سالانه برای هر مترمکعب آب تولیدی از آب شیرین کن‌ها باید ۱۱ تا ۱۵ هزار تومان و سالانه ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تضمینی آب از آب‌شیرین کن‌های فعال در این استان (بوشهر و کنگان) پرداخت شود.

وی اضافه کرد: میانگین هزینه تولید آب آشامیدنی هرمترمکعب در استان بوشهر ۶۰۰ تومان است و در زمان حاضر با توجه به هزینه‌های انجام شده، یک بیست و پنجم هزینه قیمت تمام شده آب از مشترکان دریافت می‌شود.

به گفته حمزه‌پور بعد از چندین سال توزیع آب درمناطق جنوبی استان بوشهر از حال نوبت بندی خارج شد و تلاش می‌شود با اجرای پروژه‌های مختلف مناطق مرکزی شهر بوشهر نیز از نوبت بندی خارج شوند.

 وی در باره تامین آب روستاها گفت: در زمان حاضر ۱۰ مجتمع آبرسانی روستایی در استان بوشهر فعال هستند که تکمیل آنها نقشی مهم در تامین آب پایدار مورد نیاز روستاهای استان بوشهر دارد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اجرای طرح فاضلاب در سه شهر بوشهر، گناوه و دیلم را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: این پروژه‌ها دارای بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

وی بازسازی تصفیه خانه بوشکان بعد از ۴۰ سال با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار و نوسازی ۴۰ درصدی تصفیه خانه فاضلاب بوشهر را از جمله دیگر گام‌های مهم این شرکت در سال‌جاری  عنوان کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر