چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۷۷۸
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: شهرداری باید تمرکز و توجه ویژه‌ای بر موضوع پسماند و نظارت بر پیمانکار داشته باشد و زمینه لازم برای تفکیک زباله از مبدا فراهم کند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامرضا مهرجو روز یکشنبه در جلسه کارگروه پسماند این شهرستان افزود: حمل و دفن زباله بصوررت بهداشتی و تفکیک از مبدا  از دیگر رویکردهایی است که باید در جلسه کارگروه به آن توجه شود و اگر موانع و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد با هماهنگی بین دستگاه‌های متولی برطرف شود.

وی اظهارکرد: در جلسات آینده کارگروه، باید با ترسیم یک نقشه راه، منسجم و دقیق حرکت کنیم و ازطرح مباحث اولیه و پیش پا افتاده صرفنظر شود و اگر مشکلی در موضوع پسماند حوزه خشکی و دریا وجود دارد قبل از اینکه دستگاه‌های نظارتی ورود کنند، حل شود.

فرماندار گناوه افزود: اگر در مسئله دفن زباله شهرستان مدیریت خوبی صورت نگیرد ، با معضل زیست محیطی مواجه خواهیم شد.

وی بیان کرد:  رویکرد جلسات کارگروه پسماند این شهرستان برنامه محور و هدفمند برگزار شود و  تصمیم‌ها و نتایج خوبی در حوزه زیست محیطی به دنبال داشته باشد. 

مهرجو گفت: ب اتوجه به اینکه از زباله به عنوان طلای کثیف یاد می‌شود، نگاه شهرداری و پیمانکار پسماند نباید تنها به جمع آوری و دفن آن خلاصه و متمرکز شود بلکه بر محوریت کسب درآمد باشد.

فرماندار گناوه با اشاره به اینکه  رعایت استانداردهای زیست محیطی در شهرستان مهم و حایز اهمیت است، گفت: در جمع‌آوری و پاکسازی خور و اسکله این بندر از پسماند،  شرکت‌های تعاونی صیادان و لنجداران، شیلات و اداره بندر  تعامل، همکاری و مشارکتی هزینه کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: وضعیت دفن زباله شهر در محل پسماند نامطلوب است و باید شهرداری بر پیمانکار نظارت و جدیت بیشتری از خود نشان دهد.

کامبیز عبدالهی افزود: زباله‌های جمع‌آوری شده در شهر باید بازیافت شوند و در محل پسماند تنها به تسطیح آن نباید اکتفا کرد بلکه طبق استانداردهای زیست محیطی دفن شوند.

وی با بیان اینکه پاکسازی زباله در خور گناوه از مسایل مهم است که این اداره با حساسیت خاصی آن را دنبال می‌کند، گفت: در این زمینه با اداره بندر و دریانوردی مکاتبه صورت گرفته است و پاکسازی انجام می‌شود اما یکسری نواقص و مشکلاتی وجود دارد که نیاز به برنامه‌ریزی بیشتر است.

رئیس اداره بندر ودریانوردی گناوه اظهار کرد: این اداره براساس قانون و تکلیف مشخص شده وظیفه‌ای برای جمع آوری زباله‌ها در خور ندارد اما در این زمینه ورود کرده‌است و با بکارگیری یک قایق اقدام به پاکسازی می‌کند.

داود بهادری افزود: باتوجه به اینکه در خور این بندر به غیر از شناورهای تجاری، قایق و موتورلنج‌های صیادی وجود دارد، اداره شیلات و تعاونی صیادان و لنجداران نیز در زمینه رفع آلودگی زیست محیطی و پاکسازی همکاری و مشارکت کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرگناوه با بیان اینکه روزانه حدود ۱۵۰ تن زباله در این شهر تولید می‌شود، گفت: قرارداد شهرداری با پیمانکار پسماند لغو شده‌است و پیمانکار جدید پس از اخذ مصوبه شورای اسلامی شهر شروع بکار خواهد کرد.

بهروزی افزود: محل دفن پسماند شهر دیوارکشی و درهای ورودی آن نصب و محل جداگانه برای زباله‌های خانگی و عفونی پیش بینی شده است.

وی اظهارکرد: آتش سوزی زباله در محل دفن که برخی مواقع رخ می‌دهد، عمدی نبوده و ناشی از تجزیه و  ایجاد گازهای موجود در آن است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر