چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۸۳۵
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱

فکرشهر: همزمان با بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی طرح نذر کتاب در شهرستان دیلم از توابع استان بوشهر توسط اداره فرهنگ و ارشاداسلامی این شهرستان اجرایی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم روز دوشنبه در این ارتباط گفت:  طرح نذر کتاب امسال  برای پنجمین بار در این شهرستان بمنظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در قالب پویش‌های مردمی  اجرا می‌شود.

زهره محنایی افزود: باتوجه به اینکه نذر کتاب به عنوان یک سنت پسندیده، سال‌ها در فرهنگ ایران اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد، به مردم  یادآور می شویم که انس بیشتری با کتاب داشته باشند و در مسیر زندگی خود تحت هر شرایطی یار مهربان را  فراموش نکنند.

وی یادآورشد: در اجرای این طرح شهروندان می‌توانند کتاب‌های اهدائی خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان تحویل دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی دیلم گفت: مطالعه  کتاب در بهبود شیوه زندگی و رسیدن به اهداف عالی هر فرد تاثیر مستقیم دارد و امیدواریم با اجرای چنین طرح‌هایی در افزایش سرانه مطالعه شهروندان  گام‌های بهتری برداشته شود.

وی افزود: امسال با توجه به شیوع کووید ۱۹ و وضعیت این بیماری در شهرستان دیلم ،  بیشتر برنامه‌های  هفته کتاب بصورت مجازی و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می‌شود.

محنایی گفت: طرح نواختن زنگ کتابخوانی در خانه‌ها بصورت مجازی از طرف این اداره با  همکاری باشگاه‌های کتابخوانی در هفته کتاب آغاز شده است.

 وی اضافه کرد: در این طرح خانواده‌ها با اهدای یک کتاب به فرزند خود و نواختن زنگ نمادین کتاب در خانه، اهمیت و توجه فرهنگ کتابخوانی را برای فرزندان خود در منزل تشریح کنند تا  بیشتر به کتابخوانی تشویق شوند.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر