جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۸۸۷
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۴

فکرشهر: رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی گفت: ۸۰۰ اثر بعد از انقلاب اسلامی توسط نویسندگان این شهرستان منتشر شده که بسیاری از این کتاب ها در دسترس نیست و با همکاری امور کتابخانه ها جمع آوری آنها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حمید زارعی روز سه شنبه درآیین افتتاح بخش دشتی شناسی  در کتابخانه عمومی دشتی افزود: کتاب های بومی و محلی نقش مهمی در آشنایی جامعه بویژه نسل جوان با فرهنگ و اقلیم منطقه دارد.

وی اظهارکرد: شهرستان دشتی به لحاظ فرهنگ و علم دانش یک شهرستان خاص در استان بوشهر است که فرهیختگان، نویسندگان و هنرمندان زیادی را به جامعه معرفی کرده است.

زارعی بیان داشت: بخش دشتی شناسی به عنوان یک مرجع و منبع علاوه بر راهنمای خوبی که برای پژوهشگران، دانشجویان و دانش آموزان خواهد بود نقش موثری  نیز در ترویج فرهنگ مطالعه خواهد داشت.

وی گفت: وجود باشگاه های کتاب خوانی کودکان و نوجوانان در شهرستان و کسب رتبه های برتر ملی در چند سال اخیر افزایش سرانه مطالعه را افزایش داده که این را باید به فال نیک گرفت.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دشتی نیز گفت: کتاب را باید به ایده های فرهنگی و هنری به خانه ها وارد کرد تا کودکان و نوجوانان از ابتدا با آن انس بگیرند. 

محمد احمدی افزود: افتتاح بخش دشتی شناسی اقدامی فرهنگی است که ضمن ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، موجب معرفی فرهنگ و آداب و رسوم نیز می شود.

وی یادآورشد:شهرستان دشتی دارای ۳ کتابخانه عمومی  است که با توجه به جمعیت شهرستان و موجودی ۸۵ هزار جلد کتاب در کتابخانه ها، امیدوارم با تعامل و در اختیار قرار دادن کتب های مرجع سرانه مطالعه در شهرستان به استاندارد ملی برسد.

احمدی تصریح کرد: کمبود نیروی متخصص مهمترین مشکل در حوزه کتاب  این شهرستان است .

وی اضافه کرد:  هفت هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی شهرستان دشتی هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر