پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۹۰۷
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲

فکرشهر: وفور سگ‌های سرگردان بدون صاحب در شهر ساحلی و گردشگری بندر دیلم در شمال استان بوشهر موجب نگرانی مردم این شهر شده‌است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سگ‌های سرگردان در این بندر به صورت گروهی در نقاط و میدان‌ها و معابر مختلف آزادانه پرسه می‌زنند و روز به روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

یکی شهروند دیلمی که در عرصه رسانه فعالیت دارد گفت: وفور سگ‌های سرگردان ضمن اینکه چهره این شهر را نازیبا کرده باعث ایجاد نگرانی و ترس مردم از به مخاطره افتادن سلامت و بهداشت محیط آنان شده‌است.

مهدی توبلان افزود: جولان سگ‌های سرگردان در این شهر مدت‌ها است به معضل تبدیل شده و مردم بارها گله‌مندی خود را به مسئولان ابراز داشته‌اند اما همچنان شاهد وفور این حیوانات در نقاط مختلف شهر هستیم.

یکی دیگر از شهروندان دیلمی گفت: وجود سگ‌های سرگردان در محلات و میدان‌های این شهر بارها باعث وحشت شهروندان بویژه کودکان و زنان شده‌است.

علی رستم پور اظهار کرد: در این ارتباط  چند روز پیش تعدادی از سگ‌ها به فرزندم در یکی از بوستان‌های شهر حمله کردند.

وی گفت:  این حادثه باعث واردشدن آسیب‌های جسمی و روحی به فرزندم شده‌است.

رستم پور کرد: تکثر سگ‌های ولگرد طی چند مدت اخیر در سطح کوچه‌ها و معابر شهر دیلم بخوبی مشهود است و در شرایط کرونایی موجود شهروندان بشدت گلایه‌مند هستند.

در پی ابراز نارضایتی و گله‌مندی و درخواست‌های مکرر مردم این شهرستان از این معضل نشستی در فرمانداری این شهرستان درقالب کارگروه جمع‌آوری و کنترل جمعیت سگ‌های سرگردان تشکیل شد و اعضا به بحث و تبادل نظر و ارایه راهکار پرداختند.

این جلسه با حضور معاونان سیاسی و عمرانی فرماندار و شهرداران دیلم و امام حسن، بخشدارمرکزی، شورای اسلامی هر دوشهر، دامپزشکی، محیط زیست، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و انجمن خودجوش حمایت از حیوانات تشکیل و تصمیم‌های لازم برطرف کردن نگرانی مردم اتخاذ شد.

معاون امورعمرانی فرمانداری دیلم در این نشست گفت: دبیرخانه کارگروه شهرستان بر اساس ماده ۹ دستورالعمل ابلاغی نسبت به تعیین هزینه جمع‌آوری سگ‌های سرگردان و ابلاغ آن به شهرداری اقدام کند.

محمد طاهری افزود: شورای اسلامی شهرهای دیلم و امام حسن در قالب مصوبه اعتبار مورد نیاز اجرای طرح زنده گیری، جمع آوری و نگهداری این حیوانات تخصیص دهند.

وی گفت: پیگیری حفاظت محیط زیست برای سیر مراحل اداری در چارچوب قانون برای ثبت سمن یا انجمن غیرانتفاعی و مردمی علاقمند و فعال، عقد قراداد با شرکت‌ها یا انجمن‌های ذیصلاح برای جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های ولگرد منطبق با دستورالعمل بخش دیگری از تصمیم‌های این نشست است.

وی گفت:منابع طبیعی قطعه زمینی در حاشیه شهر یا حوزه روستایی برای ایجاد پناهگاه استاندارد پس از اخذ مجوز فعالیت قانونی انجمن مربوطه برای نگهداری سگ های سرگردان اختصاص دهد.

معاون امور عمرانی فرمانداری دیلم اظهارکرد: شبکه دامپزشکی، بهداشت و درمان و محیط زیست بر فرآیند جمع‌آوری، زنده‌گیری و نگهداری سگ‌های سرگردان پس از انعقاد قرارداد شهرداری‌های دیلم و امام حسن با پیمانکار نظارت کنند.

وی افزود:  آموزش وپرورش، دامپزشکی، بهداشت و درمان به منظور فرهنگ سازی و آموزش‌های لازم به جامعه با اولویت دانش‌آموزان و والدین در برخورد و مواجه با حیوانات بویژه سگ‌های سرگردان اقدام کند.

در این نشست اخلاقی و آهنکوب دوجوان دلسوز و فعال در انجمن خودجوش حمایت از حیوانات که در زمینه جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های ولگرد در پناهگاه در حاشیه شهردیلم از سال ۹۶ تاکنون فعالیت دارند، آمادگی کامل خود را با  حمایت مسئولان بویژه شهرداران در این زمینه ابراز داشتند.

 مردم این شهرستان انتظار دارند هر چه زودتر برنامه‌ها و تصمیم‌های اتخاذشده کارگروه اجرایی شود تا نگرانی و دغدغه  آنان از معضل خطرناک سگ‌های سرگردان برطرف شود.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر