چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا تشریح شد:
فکرشهر: استاندار بوشهر از اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های مقابله با کرونا از شنبه اول آذرماه در استان بوشهر خبر داد...
کد خبر: ۷۸۹۴۳
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۴

فکرشهر: استاندار بوشهر از اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های مقابله با کرونا از شنبه اول آذرماه در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های مقابله با کرونا اظهار داشت: در قالب طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های مقابله با کرونا، راهبردهای هفت گانه به ستادهای استانی ابلاغ شده است.

وی اظهارداشت: در مدت زمان اجرای طرح، فرمانداران و مدیران کل اجرایی استان از برگزاری هرگونه جلسات غیرضروری در شهرستان ها و مرکز استان و بازدید از پروژه های مختلف خودداری کنند و صنوفی که در مدت زمان اجرای طرح محدودیت اجازه فعالیت دارند، اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند تا پایان طرح تعطیل می شوند.

گراوند ادامه داد: در شهرهای با وضعیت قرمز یک سوم نیروها، در شهرهای نارنجی یک دوم و در شهرهای زرد هم دو سوم نیروهای اداره ها اجازه کار و فعالیت دارند و مشاغل بهداشتی، درمانی، خدماتی و شهرداری شامل این طرح نمی شوند.

استاندار اضافه کرد: در استان بوشهر فقط شهر بوشهر قرمز، دیر زرد و مابقی شهرستان ها نارنجی هستند و کارمندان دستگاه های اجرایی که محل کار و سکونتشان متفاوت است برای تردد به شهر و محل کار خود، باید نامه معرفی از سوی مدیر یا رئیس دستگاه خود به همراه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز در حاشیه این نشست گفت: بر اساس طرح جدید اعمال محدودیت برای مقابله با کرونا در کل کشور، قرار است از روز شنبه اول آذرماه در شهرهای با وضعیت قرمز محدودیت تردد و محدودیت فعالیت سطح یک برای اصناف اعمال شود.

مجید خورشیدی در حاشیه نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در مورد ایجاد محدودیت های جدید در استان بوشهر که از شنبه اول آذر همزمان با سراسر کشور اجرا می شود، اظهار داشت: با توجه به انتظارات و درخواست های مردم، محدویت های جدیدی با هدف مقابله با کرونا در کشور اعمال می شود و این محدودیت ها در 3 منطقه قرمز، نارنجی و زرد تقسیم بندی شده است.

وی افزود: گروه های شغلی 2، 3 و 4 در شهر بوشهر که وضعیت قرمز دارد به مدت 2 هفته تعطیل خواهند بود، در شهرهای با وضعیت نارنجی گروه های شغلی 3 و 4 و در شهرهای با وضعیت زرد گروه  شغلی 4 تعطیل بوده و مابقی گروه شغلی مجاز به فعالیت هستند.

خورشیدی ادامه داد: در وضعیت قرمز، یک سوم کارمندان، وضعیت نارنجی یک دوم و در وضعیت زرد دو سوم کارمندان در محل کار حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: استاندار محترم در نشست امروز دستور داد که مدیران دستگاه های اجرایی شیفت بندی های لازم با توجه به وضعیت های سه گانه برای حضور کارمندان را انجام دهند و کارمندان را به غیر سقف تعیین شده برای حضور در محل کار الزام نکنند؛ البته این موضوع به استثنای دستگاه هایی مانند شهرداری ها است که خدمات عمومی و زیرساخت ارائه می کنند.

به گزارش «فکرشهر»، در همین راستا، دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفته که «اعمال جریمه یک میلیون تومانی برای خروج خودروهای با پلاک بومی از شهرهای قرمز هر 24 ساعت یکبار در صورت مشاهده پلیس و یا دوربین‌ها انجام خواهد شد». جزییات بیشتر تقسیم بندی شهرها به سه رنگ و اعمال محدودیت ها را اینجا بخوانید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر