شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۹۵۴
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱

فکرشهر: امام جمعه دیلم استان بوشهر گفت: یکی از ارکان و عوامل تاثیرگذار در فرهنگ عمومی،توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجحت الاسلام محمود اسدی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان افزود: ریشه فرهنگ، مطالعه و اهل اندیشه بودن است و اگر جامعه‌ای با مطالعه و کتاب رشد کند به طور حتم اندیشه آن جامعه غنی خواهد بود و علم در آن جامعه گسترش پیدا می‌کند.

وی اظهارکرد:  همه ما باید علاوه براینکه خود به مطالعه اهمیت دهیم، خانواده را نسبت به توجه بیشتر به کتابخوانی تشویق کنیم تا فرهنگ و سرانه کتابخوانی را در جامعه نهادینه سازیم.

اسدی ادامه داد: توجه به مسائل حوزه‌های مختلف فرهنگی از قبیل آسیب‌های اجتماعی، مساجد و روحانیت، ایثار و شهادت، رسانه، ورزش و جوانان، سبک زندگی و آسیب‌ها، خانواده و حفظ خانواده، خیران،  قرآن و عترت، امور جهادی، مهدویت فرهنگ شیعی و هیات‌های مذهبی از مسائل بسیار مهم در شورای فرهنگ عمومی است که پرداختن به آنها در اولویت شورای این شهرستان قرار دارد.
فرماندار دیلم به جایگاه و اهمیت شورای فرهنگ عمومی در جامعه  اشاره کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی هویت و اصالت هر جامعه‌ای و وظیفه همگان است که در موضوع فرهنگ اساسی و مفید کار شود.

احمد دشتی افزود: فرهنگ عمومی مقوله‌ای گسترده و فراگیر و مجموعه منسجم و نظام یافته‌ای از اهداف، ارزش‌ها، عقاید، باورها، رسوم و هنجارهای مردم متعلق به یک جامعه بزرگ است.
وی گفت: یکی از وظایف شوراهای فرهنگ عمومی حرکت به سمت تدوین راهبردهای اجتماعی است و باید  شورا  بهترین مکان برای رشد و پایش اقدامات فرهنگی و هماهنگی بین دستگاه‌ها باشد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی دیلم گفت: همکاری و مشارکت همه جانبه اعضای شورای فرهنگ عمومی جهت تشکیل جلسات و پیگیری مصوبات باید مورد توجه قرار گیرد.
زهره محنایی افزود: نقش شورای فرهنگ عمومی در تبیین و ارزش‌های فرهنگ بومی منطقه بسیار مهم است و خروجی جلسات باید طوری باشد که در جامعه آثار و برکات آن را در کمتر کردن آسیب‌های اجتماعی و سبک زندگی اسلامی و پیشگیری از معضلات شاهد باشیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم ادامه داد: یکی از مباحث  مهم فرهنگی انتقال فرهنگ به نسل جوان و سبک فرهنگی ایران اسلامی است که خانواده‌ها باید نقش اساسی ایفا کنند.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر