جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۱۲۶
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۶

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با پایان یافتن تعمیرات سالانه کارخانه سیمان دشتستان این واحد وارد مدار تولید شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید حسین حسینی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با از سرگیری فعالیت کارخانه دشتستان روزانه سه هزار تن سیمان به ظرفیت تولید استان بوشهر افزوده شد و با این روند پیش بینی شده نیاز تمامی بخش‌ها در این زمینه بزودی تامین شود.

وی بیان کرد: در استان بوشهر ماهانه افزون بر ۱۱ هزار تن سیمان تولید می‌شود که در یک ماه اخیر به دلیل تعمیر اساسی کارخانه سیمان دشتستان بازار داخلی این استان با کمبود مواجه شد.

حسینی بیان کرد: استان بوشهر دارای سه کارخانه سیمان شامل ساروج کنگان، مند دشتی و سیمان دشتستان است که بخش عمده‌ای از تولید این محصولات به بازار عرضه و تا زمان تامین نشدن نیاز کامل این استان قادر به صادرات نیستند.

وی افزود: با تاکید استاندار بوشهر چنانچه کارخانه‌های تولید سیمان این استان صادرات را به تامین نیاز استان ترجیح دهند با همراهی گمرک و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از صادرات آنها ممانعت می‌شود.

حسینی گفت: در هفت ماه امسال ۷.۹ میلیون تن سیمان و کلینکر از کشور صادر شده که از این میزان ۱.۹ تن آن مربوط به تولیدات استان بوشهر است.

تعمیرات اساسی کارخانه سیمان دشتستان که تامین کننده بخش عمده‌ای از نیاز استان بوشهر و منطقه است از ۲۶ مهرماه سال جاری آغاز شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر