جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار علم و فناوری
کد خبر: ۷۹۲۰۱
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵

فکرشهر: با در خطر قرار گرفتن دانشگاه‌های انگلیس، دولت این کشور هیاتی را برای بررسی شرایط موجود تعیین کرد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا به نقل از یودبلیونیوز،‌ متخصصان حوزه آموزش عالی انگلیس هشدار داده‌اند که دولت این کشور ممکن است از بحران "کروناویروس"استفاده کند تا دانشگاه‌های دارای شرایط سخت را به چیزی شبیه به کالج تبدیل کند و تعداد دانشجویان را کاهش دهد.

وزرا انگلیس هیات مدیره‌ای را برای بازسازی نظام آموزش عالی این کشور تعیین کرده‌اند که برای کمک به دانشگاه‌های دارای مشکل مالی تشکیل شده است.

موسسه مطالعات مالی انگلیس محاسبه کرده است که در دوران پاندمی "کووید-۱۹"، حدود ۱۳ دانشگاه در خطر ورشستگی قرار گرفته‌اند. یکی از دلایل مهم این امر عدم حضور دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های این کشور به دلیل شرایط‌های به وجود آمده از کرونا است.

در ماه مه دولت انگلیس با درخواست دانشگاه‌های این کشور مبنی بر بودجه کمکی ۲.۶ میلیارد دلاری خودداری کرد.در عوض، دانشگاه‌هایی که در شرایط فعلی در حال مبارزه هستند، می‌توانند از طرح جدید که برای بازسازی نظام آموزش عالی این کشور است، استفاده کرده و وام دریافت کنند.

با این حال، دانشگاهیان این کشور می‌گویند که دانشگاه‌ها، نسبت به ورود به این سیستم ترس دارند. چراکه می‌گویند این سیستم یا آنها را از بین می‌برد یا حداقل صدای خاموش آن‌ها برای استقلال داخلی را به صدا درمی‌آورد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر